donderdag 4 februari 2016

Knippen.... en dan?

In mijn vorige bericht liet ik jullie al zien hoe ver ik met mijn deken was.... mijn versie van de moominblankie..... oh... wat heb ik met veel plezier aan deze deken gebreid! Echt....
Op een gegeven moment vond ik het gewoon jammer dat ik aan de laatste rij hartjes bezig was. Jammer en eng!
Want ja, als je klaar bent met breien, dan moet er geknipt worden. En dat had ik dus nog nooit gedaan.... 
De voorbereiding voor het knippen haalde ik van de site van Wieke. Want het zigzaggen met de naaimachine zag ik niet zo zitten..... Toen las ik bij Wieke dat je ook een ketting kunt haken. Kijk dat paste beter in mijn belevingswereld...
Dat was ook nog wel een klusje wat ik eigenlijk wel grappig vond om te doen. Ik heb het wel vaker langs een plaid gedaan....
Maar ja.... toen moest het echte knippen toch gebeuren..... 
Ik had er wel een beetje buikpijn van hoor. Plus dat m'n kinderen echt zo iets hadden: Ga je echt dat gebreide spul doorknippen? Straks heb je alles voor niks gedaan!
Stimulerend he?
Maar vanmorgen moest het er dan toch maar van komen....
Gaat dit echt goedkomen?????
Het begin is er......
Doorgeknipt...... Pffff.....
En zo dit de binnenkant er uit.....
Pffff.... wat een gevaarte is het geworden! Ik zal er nog eens met de centimeter langs gaan....
Mmmm.... als tafelkleed is het ook niet gek....

Maar nu, dames, heb ik een vraag.
Ik weet dus niet goed wat ik nu ga doen... Wat is wijsheid?
Ik heb natuurlijk best dik garen, Royal van de Zeeman, en al een vrij brede rand aan de zijkanten, 3 steken, en aan de onderkant 4 toeren wit gebreid. Aan de zijkanten hangt nu zo'n halve knipbies te bungelen....
Wat zouden jullie doen?
De rand 'omvouwen' en vastzetten?
Of een bies er aan zetten?
Ik weet het zelf niet...
Zo denk ik dat het ongeveer is als ik er niks meer aan brei....
En hier zien jullie wat ik 'over' heb.... voor eventueel omvouwen of aanbreien....

Voorlopig heb ik 'm even opgevouwen naast me neer gelegd.....
Ben zo blij dat het knippen goed is gegaan!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)