maandag 27 april 2015

Zomaar een babbeltje

Soms kijk ik wel eens wat er in mijn top 5-lijst staat. Gewoon, vrouwelijke nieuwsgierigheid zeg maar. Ik vraag me af waar alle 'kijkers' nu plezier in hebben als ze mijn blog zien/kijken en misschien wel lezen. Hebben jullie trouwens al wel eens gezien dat het er stiekem 6 zijn? ;-) 
Telkens weer verwonder ik mij er dan over dat bepaalde blogjes zo vaak aangeklikt worden.
deze bijvoorbeeld, zie ik zo vaak bovenaan in het lijstje staan... en dat terwijl ik dat zelf helemaal niet zo'n interessant blogje vind... Toen ik erover blogde was ik er natuurlijk erg blij mee, maar ja... het is inmiddels een beetje een gedateerd blogje....
Ook deze waarin ik eigenlijk helemaal niets leuks vertel... Het was oorspronkelijk bedoeld als aanvulling op een vorig blogje. Maar het verwijderen vind ik ook een beetje jammer, dan ben ik de reacties ook kwijt.... ;-(
Deze echter verwondert mij wel, maar kan ik min of meer plaatsen. Het was ook een leuk patroontje om te breien. En als ik dan weer zie dat ie best veel bekeken is ik dat erg leuk. Het geeft me soms zelfs een soort schuldgevoel..... Want ja.. die lapjesdeken ligt daar maar te liggen.... En eigenlijk heb ik nog best wel wat patroontjes liggen die in die deken passen. Ook heb ik nog voorraad genoeg van dat (waardeloze) garen.....
Dus ja, dat schuldgevoel moet ik maar niet te veel wegdrukken, misschien dat er dan binnenkort (als ik weer gewoon kan handwerken) een vervolg op komt!
Ik vond het zo'n leuk project waar ik erg enthousiast aan begonnen ben. Maar op de een of andere manier komt er dan weer een ander project wat dan opeens weer veel leuker en interessanter is en dat dan weer voorrang krijgt op de lopende zaken...

Soms lees ik in blogland over 'kringloop-gelukjes'....
Nou, wij zijn aan het ruimen in het huis van onze ouders, maar daar lijkt het soms ook op een kringloop...
Mijn moeder hield nu eenmaal van oude rommeltjes... Ze kreeg best veel van haar moeder en schoonmoeder. Soms waren er ook kennissen die haar dingen gaven als ze bijvoorbeeld kleiner moesten gaan wonen. "Hier, jij houdt van oude dingetjes, kijk maar wat je er mee doet". Nou en mama kon niet veel (zeg maar rustig niks) weggooien... dus is er in de loop der tijd veel bijeen vergaard.... Veel dingetjes hadden ook een leuk plekje in het huis. Als met al hoorden die dingen gewoon bij ons ouderlijk huis.
De afgelopen keer heb ik onder andere dit meegenomen.
En direct opgehangen onder onze carport... Nu nog zien of ik er bijpassende plantjes in kan vinden... Vaak neem ik dingen mee en die komen dan 'tot nader order' in de kelder terecht, gewoon omdat ik op dat moment nog niet kan beslissen of ik het wel echt wil houden of er nog geen bestemming voor kan vinden.
Zo niet de dingen die ik de laatste keer meenam!
Dit heb ik ook (in zijn geheel) meegenomen.... en ook ter opluistering onder de carport gezet. Handig toch, staat het toch buiten (haal ik niet alle rommel in huis) en ook nog eens droog!
Deze koperen dingen stonden bij mijn moeder rond de open haard. De middelste is een zogenaamde doofpot. Nu heb ik geen open haard en in onze kamer, hoewel ik klassiek ingericht ben, kan het echt niet staan. Ik zou niet weten waar en daarom staat het nu in een hoekje in mijn gang.
Deze plant heb ik er vandaag ingezet. Vond ik toch iets mooier staan.... Nu nog hopen dat ie zo mooi blijft! Heb 'm namelijk pas.....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)