dinsdag 7 april 2015

Breien met een haak

Tijdens het ruimen van het huis van onze ouders komen we van alles tegen.
Mijn moeder was in haar goede jaren een fanatiek handwerkster! Ze heeft wat afgebreid!
Geen wonder dat we veel brei-attributen vonden...
Deze werden allemaal naar mij getransporteerd, want zo luidt het oordeel eensgezind: jij bent de creatieveling van ons gezin!
In eerste instantie heb ik alles in een grote doos in de kelder gezet. Maar af en toe grabbel ik eens in de 'voorraad'. 
Zo kwam ik ook een tunische haaknaald tegen. Hé, dat is grappig! Nooit geweten dat mama dat ook gedaan had! Ik kan me ook niets herinneren van wat ze er ooit van gemaakt heeft. Misschien was het ook een soort proberen en niet bevallen.... Dat heb je soms.
Nou, mijn nieuwsgierigheid was gewekt!
Op zoek naar passend garen
en even googelen hoe het ook al weer moest (ooit heb ik het wel eens gedaan denk ik, maar wist er niets meer van). Nou, kind kan de was doen hoor! Simpel as it! Hier vind je de uitleg!
Je haakt er zo een stuk mee weg!

De leukste opmerking vond ik nog wel van onze dochter: mama breit met een haak!
Ik denk dat het tasje nummer zo veel wordt... Ik heb nu eenmaal een 'tassen-tic'... En wees nou eerlijk, tassen heb je toch nooit te veel???

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)