maandag 29 december 2014

Babydeken

Hoe groot de tegenstelling van dood en leven is onder-vonden wij binnen onze familie...
Terwijl we net onze lieve moeder hebben begraven, wordt een paar dagen later haar eerste achterkleinkind geboren.....

2e kerstdag zijn we even wezen kijken.....

Heel lief is zo'n klein mensje..... maar hoe bitter voelt het dat mama het niet meer mee kan maken.... Ze verheugde zich er zo op!

Afgelopen zomer begon ik aan een babydeken..... ik schreef een gedeelte van het patroon uit in dit (klik) blogbericht....

De deken heeft al heel wat afgereisd..... 
Afgelopen zomervakantie ging die mee en haakte ik er lekker aan verder op lange -saaie- autoritten...

Toen het project dan -eindelijk-  af was moest het toch wel eerst gewassen....







Uiteindelijk werd het dit pakketje....

70 bij 110 cm (excl. rand)
De rand heeftme nog hoofdbrekens genoeg gekost.... Er ging bovendien veel meer garen in zitten dan ik op het eerste gezicht dacht.... 3 bollen gingen op 2 meter na schoon op!!


Ik gebruikte dus de V-steek half dubbel afgewisseld met de kruissteek. Dat maakte er al met al een vrij klassiek geheel van. 
Precies zoals de prille moeder leuk vindt!


Als extraatje deed ik er nog een klein 'envelopje' bij met een wikkel van het garen. Dat is altijd makkelijk om te kunnen kijken hoe het ook al weer gewassen kan worden. Expres met een envelopje van het patroontje, zodat wanneer dit in een laatje ergens achterin terecht komt en het later eens gevonden wordt er niet gedacht hoeft te worden: waar is deze wikkel nu weer van?? Nee, ik neem aan dat het dekentje dan wel genoeg bekend is om het via het envelopje te herkennen... De kersverse moeder een beetje kennende gaat dit helemaal goedkomen!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)