maandag 1 december 2014

Wat eten we?

In deze hectische tijd schiet het fatsoenlijk eten koken er wel eens bij in.... Gelukkig heeft mijn gezin er veel begrip voor.
Vaak staan er 'snel klaar' recepten op het menu, of soms zelfs wel eens (wat eigenlijk helemaal tegen mijn principe is) een opwarm-maaltijd van de supermarkt....
En wat dachten jullie van de frituur? Of het opwarmen van een pizza? O, o, niet echt vitaminerijk.... Maar dat hopen we t.z.t. wel weer in evenwicht te krijgen.
Mijn moeder staat nu bovenaan! En eigenlijk moet ik zeggen dat het iedere dag een klein stapje achteruit gaat.... Het eten smaakt haar niet meer, en vaak komt alles er na een paar uur weer uit....

Vandaag was ik thuis.

Klets... de achterdeur slaat dicht... 
Boems boems, een paar grote stappen door de keuken...
"Mam...... mahammmm.... waar ben je?"
Standaard vraag als kinderen thuiskomen....

De volgende standaard vraag is: "Wat eten we vandaag?"
"Als we aardappels eten wil ik wèl lekker eten hoor"...
Uiteraard. Heb ik ooit iets op tafel gezet wat niet te eten was???
Ja, maar wat u lekker vindt (lees: gezond) hoeven wij nog niet lekker te vinden...

Vandaag kon het aller goedkeuring wegdragen....

Ik weet dat vele mensen spruitjes niet lekker vinden. Hier in huis gelukkig wèl....
Spruitjes kook ik dan ook altijd kort, met een klodder mosterd in het water... Daarbij komen dan gebakken uienringen (die ik lekker bestrooi met kerriepoeder) en een paar spekblokjes....
Heerlijk!!!

En als extra vlees was er nog rollade van een paar dagen geleden.... Het was de bedoeling dat deze versneden zou worden voor op brood, maar op de een of andere manier is dat niet gebeurd. 
Nou, ook lekker als extraatje, toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)