woensdag 18 maart 2015

Gewoon breien....

In dit bericht liet ik jullie zien dat de breipennen weer een beetje opgewarmd werden....
Nou, het eindresultaat zal ik jullie hier laten zien.
Ik had eigenlijk gewoon zin in breien... Ik had het gevoel dat ik al heel lang geen breipen meer onder mijn armen had gevoeld, dus dook ik in mijn voorraad wolletjes (en ik kan jullie zeggen dat die voorraad behoorlijk is....) en zette steken op. Gewoon domweg een serie steken en breien maar... Nog geen idee wat ik ervan zou gaan maken... Ook had ik zin om gerstekorrel te breien... Maar na een centimeter of 5 had ik zoiets van: wat doe ik eigenlijk? Hoe groot gaat deze lap worden? En dan alleen maar gerstekorrel? Dat ben je zo zat Marian! Nou... maar eens even "prakkezeren " en ik kwam tot de ontdekking dat de kussens op de bank best wel 'frommelig' werden.... Aan vervanging toe dus. Nou, eindbestemming bedacht, nu nog verder....
Al bladerend in mijn Breibijbel kwam ik de gerstekorrelruit tegen. Nou, om toch maar in sfeer te blijven werd die gebreid....

Het ging lekker! De voorkant was zo klaar! Maar om nu ook nog een achterkant in diezelfde ruit te maken had ik niet veel trek in... 

Tenslotte heb ik er maar een persoonlijk tintje aan gegeven....
Het valt niet echt op, en ik heb geprobeerd om het een beetje fatsoenlijk op de foto te krijgen....

Zo heb ik altijd 'bewijs' dat ik hem gebreid heb en kan ik ook nog laten zien wanneer dit ding gefabriekt is! En... als ie ook 'frommelig' wordt kan ik zien hoe lang zo'n kussen nu eigenlijk meegaat.....
Alleen vind ik dit dus de achterkant, maar dochterlief vindt dit de voorkant.... Dat wordt draaien dus.... ;-)

Het is gebreid van creme Stylecraft pennen 4,5!
Mocht er iemand het patroontje willen, laat het me weten, ik schrijf het met liefde uit!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)