dinsdag 9 juni 2015

Kringloop

Regelmatig lees ik op blogs dat mensen kringloopgelukjes hebben... Nu hebben wij bij ons een kringloopwinkel waar je echt niets fatsoenlijks kunt vinden. Echt zo rommelig... Eigenlijk zou daar eens iemand goed aan de gang moeten gaan om er iets leuks van te maken. Vandaar ook dat ik een beetje anti kringloop ben geworden.
Hoewel er diverse voetstapjes naar de diverse kringloopwinkels staan... de afgelopen tijd was ik regelmatig bezoekster van deze zaken... Maar dan altijd via de achterdeur om er spullen te brengen! Je wilt niet weten wat er in een ouderlijk huis verzameld kan worden... en hoe vaak je het dilemma hebt: bewaren? weggooien? verkopen? kringloop? Gelukkig hebben we wat dat betreft nu 90% klaar.
Maar een poosje terug bezocht ik een kringloopwinkel 'ergens in de lande' en die was zo mooi en zo netjes! Echt, daar loop je voor je plezier.
En hoewel ik er veel gebracht heb de laatste tijd heb ik deze keer toch iets meegenomen. Ik ben er erg mee in mijn sas!
Kijk maar:
En het ziet er nog zo netjes uit! Kijk, dit is de binnenkant
 Het is echt oud, en ik heb vreselijk gelachen om deze gebreide onderbroek voor dames


 Je snapt niet hoe mensen die vroeger aandeden, om nog maar te zwijgen over het zelf breien van zo'n ding....
Deze omslagdoek daarentegen kan me wel heel erg bekoren....
Zelfs een patroonblad zat er bij!
Of deze kleedjes.....
Het is een heerlijk boek om door te bladeren....
En wie weet maak ik er ooit iets uit.
Ik vind het gewoon leuk om te hebben. En ach, een boek meer of minder maakt op een gegeven moment ook niet meer uit, toch?
En als jullie het blog van Corrie van 'Als ik thuis ben' goed bekijken zien jullie dat Corrie eenzelfde patroon voor haar brocante sjaal gebruikt heeft als ik in dit boek vond. Je ziet er een plaatje van in de rechtermarge van haar blog.
Hoe frappant! Want ik heb er ook nog een aantal vierkantjes van liggen die ik ooit nog eens tot placematjes wil gaan maken. Maar wanneer ik zin, tijd en puf heb om die dingen weer eens voor de draad te halen? I don't know.... Maar leuk vind ik ze nog steeds!

Kijk, en dit noem ik dus wel een kringloopgelukje. Maar dat overkomt me maar eens in de weet ik hoe veel jaar.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)