vrijdag 4 april 2014

Spinnenweb (3) en filethaken

Ik geloof dat ik best op dreef ben deze week...

Tjonge, ik geloof dat ik elke dag geblogd heb!! 

Dat kan natuurlijk niet zo doorgaan... ook al omdat er dan 'huisverwaarlozing' ontstaat.... Hoewel... ik ben best een nijvere huisvrouw geweest hoor! Ik heb zelfs alle bedden verschoond, de dekbedden gehalveerd, want iedereen had het toch zó heet 's nachts... En dat vind ik altijd best een klus, want dan worden de matrassen netjes gelucht voor het open raam, de matrassen afgestofzuigd, omgekeerd op het bed gelegd.... en natuurlijk de slaapkamers een iets betere beurt dan de welbekende franse slag.... Nee... wat dat betreft zit het wel goed.

Maar vanmorgen toen ik in de badkamer mijn tanden poetste vond ik het toch wel een beetje  te bar worden... klodders tandpasta die gewoon in de wastafel lagen vast te plakken... haren op het planchet... de spiegel kun je met een beetje goede wil jezelf in ontdekken..... een bedruppelde kraan... zowel van de wastafel als van de douchehoek... Ook de toilet verspreidde minder aangename geuren... Nee, daar moet ik echt wel even wat aan gaan doen.

Beneden zal er ook nog even gefladderd moeten worden, de planten weer eens fatsoenlijk verzorgd.... Dus nee, Marian, vandaag eens niet zo veel handwerkgenot, alleen tijdens de koffiepauze!! Nou ja, ik geloof dat het zonnetje het ook een beetje af laat weten vandaag, dus dat wordt een 'heerlijke' (ahum ahum ahum) poetsdag!! Vreselijk balen, maar ja, daar ben je huisvrouw voor!!?

En dan niet te vergeten, die STRIJK !!! Ook al zo'n berg die zomaar groter wordt zonder dat je er wat aan kunt doen...
Dus... snel ter zake en dan als de wiede weerga aan de slag! Des te eerder is het weer voorbij!!

Nou, wat ik dus eigenlijk wil laten zien is dit:
Ik heb een spinnenweb (zo wordt het hardnekkig genoemd hier in huis) voor mezelf gemaakt.
En ja, dochterlief vond dat het er wel mee doorkon.... Grr... soms hè, dochters!!


Ik heb de lichtgrijze kleur van de omslagdoek voor mijn moeder gebruikt met een andere kleur donkergrijs (grafiet van Stylecraft). Persoonlijk vond ik de donkere kleur van mama's doek mooier, maar die had ik niet in voorraad, dus heb ik deze gebruikt. Eigenlijk vind ik 'm te hard bij het lichtgrijs afsteken, maar in z'n geheel moet het maar... Het is zo'n heerlijk 'bankhang' en 'buitenzit' project.....

Verder ben ik natúúrlijk begonnen met het filetsjaaltje...
Kijk maar eens:

De bovenste is met naald 4 gehaakt. Maar ik vond het een beetje 'stijf' voor een sjaaltje. Ik zag me al met een half slappe plank om mijn nek lopen... 


Dus toen (onderste helft van de foto's) heb ik een nieuwe poging gestart met naald 4,5 en ik geloof dat ik dat beter vind.
Jammer hè, dat ik altijd kleuren schijn te kiezen die niet goed gefotografeerd kunnen worden.... Ik heb de flitser (op aanraden van de een of andere lieve blogvriendin, ik weet werkelijk niet meer wie me de tip gaf, sorry dame in kwestie) al uitgezet, maar toch heb ik op de een of andere manier geen goede lichtval...denk ik....
Nou ja... jullie moeten me het maar niet kwalijk nemen. Je moet maar denken: de bedoeling is gewoon goed....

Zeg dames (en misschien wel heren??) ik ga me nu snel van mijn huishoudelijke taken kwijten, zal nog wel eens vandaag een snelle blik op mijn blog werpen (want stiekem ben ik altijd heeeel benieuwd of er nog leuke, grappige of lieve reacties komen om mijn soms wat langdradige verhaaltjes...)
Sorry dan daar voor, maar als ik eenmaal 'in' mijn verhaal zit, dan gaat het vanzelf.. Dan roetsjen de vingers over het toetsenbord...

Werk ze allemaal!!

Enne... denken jullie nog aan de granny's voor St. Ontmoeting? Morgen is het 5 april, dan sluit de datum voor inzenden! Als ik meer nieuws er over heb horen jullie dat natuurlijk weer van me! Dan heb ik weer een reden toto bloggen...;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)