woensdag 30 september 2015

(in)breien en (in)haken

Ook al blogde ik niet, en was ik op blogland (bijna) helemaal niet actief, mijn handjes hebben niet stilgestaan....
Nog steeds in de ban van "in"breien/haken......



Dit is het uiteindelijk geworden!
En omdat de kleuren niet echt bij mijn interieur passen mag hij nu op de achterbank van de auto liggen.... Staat best gezellig!
De patroontjes heb ik hier en daar opgescharreld, en op de laatste foto zie je dat ik een patroontje van de grannydeken van Marjan heb 'geleend'.... Inspiratie genoeg was er, maar op een gegeven moment moet je er 'een eind aan breien'....

En omdat ik in de ban was van 'in'breien wilde ik het inhaken ook weer eens proberen... Van een paar restjes garen (geen katoen) begon ik te haken....
 Dochterlief vond het wel  'lol' zoals ze dat noemde, maar ik was er niet weg van.... Bij nader inzien en eens wat beter bestuderen van de patroontjes (uit de verte leek het nog wel aardig) vond ik het gewoon niks. Dus..... hup.... het werden weer twee bolletjes!

Maar het liet me niet los....
En omdat ik zowel lichamelijk als geestelijk weer een beetje terug gezakt ben naar rond het vriespunt en dus vrij veel aan mijn stoel vastgeklampt zit ben ik op zoek gegaan naar iets wat me wel aansprak.
 IMG_2661
Ooit zag ik deze tas voorbij komen en vond het direct een plaatje....
Na veel zoeken vond ik hem terug!
En zie... nu haakte ik met katoen en paste mijn techniek iets aan.....
Het ging zo leuk....
Gister was ik lichamelijk niets waard en heb heerlijk zitten haken.....
Ik ben nog nooit zo hard gegaan met een project....
De kleuren komen niet zo mooi over op de foto en ik heb ook iets andere gebruikt dan in het voorbeeld, maar het gaat zo leuk.....
Het enige nadeel vind ik van deze tas dat hij in spiraal gehaakt wordt en dat je de kleurovergang dan altijd zo goed ziet....
Dat had ik achteraf wel anders aan willen pakken. Maar nu ben ik al zo ver.... het moet maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)