maandag 12 oktober 2015

(in)breien en (in)haken -2-

Omdat het zo leuk was ben ik verder gegaan met, ja ik blijf het maar gewoon inbreien en inhaken noemen, twee nieuwe projecten...
Soms moet ik "iene-miene-mutte" doen om te beslissen welk project ik nu neem.... ;-)

Het inhaken wordt denk ik een tasje. Deze keer gehaakt met enkele draad en op haaknaald nr 3.  De vorige tas is met dubbele draad gehaakt en naald 4 en 4,5...
Wel weer 144 steken, maar de doorsnee is maar 18 cm geworden...
De patroontjes vis ik hier en daar van het wereld wijde je weet wel......

Het breisel is, jawel.... let op, iets wat ik na veel vijven en zessen maar eens geprobeerd heb... op een rondbreinaald! Ik moet zeggen dat ik er nog niet weg van ben om met zo'n draadje in je handen te zitten, maar het gemak van alleen maar recht breien is me dat geloof ik wel waard.
Het patroon komt van dezelfde (klik) site als waar ik mijn vorige tas gevonden had. Het moest een kussen worden met de afmetingen van 50 bij 50 cm.... Waarschijnlijk haal ik die breedte niet, want ik ben behoorlijk aan het stoeien geweest met het stekenaantal en dan ook nog eens uitkomen met je patroon... 
148 steken moest je opzetten.... 
Als ik dan het patroon volgde hield ik 4 steken over..., of ik kwam er weer wat te kort... ;-)
Het zal met de zijkanten te maken hebben  (heb ik zelf maar vastgesteld om er toch een reden voor te hebben dat het niet klopte), maar helaas heb ik daar geen kaas van gegeten. Dus heb ik het stekenaantal aangepast naar wat volgens mij goed uitkwam en dat was 144.
Ook de lengte klopt niet volgens het patroon, maar ach... dan breien we er gewoon een patroontje extra in.
Eigenlijk gaat het me er nu gewoon om dat ik handig wordt met die rondbreinaald!
En een draad links en een draad rechts? Noemden ze dat niet continentaal breien? Ik snap niet hoe het moet!  Ik heb het geprobeerd, maar kwam zelfs met m'n vingers in de knoop.
Dus doe ik maar gewoon wat ik handig vind... gewoon de draad 'meenemen' langs een andere vinger... ;-)
Oefening baart kunst zullen we maar zeggen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)