dinsdag 15 juli 2014

Tutorial V-steek half dubbel

Hé, wat leuk, ik zie dat ik er de laatste tijd weer een paar volgers bijgekregen heb!! 55 stuks inmiddels via friend connect... Dat is toch eigenlijk een beetje waar ik op let... Volgers via Google+ kan ik niet zo goed inschatten... Maar dat komt omdat ik gewoon geen Google+ fanaat ben..... Zelf probeer ik ook altijd een blog te volgen via friend connect... Maar goed, dat terzijde...
In ieder geval wil ik jullie welkom heten op mijn blog!!
Ik hoop dat je het hier gezellig blijft vinden! Laat gerust een reactie achter, daar geniet ik van!

Nu even iets anders.
Al een paar keer is mij opgevallen dat het patroontje dat ik voor mijn 'rolstoelkleed' gebruikte leuk gevonden werd. Ik weet werkelijk niet hoe de steek heet... Ik noem het de "V-steek half dubbel", omdat het wel iets weg heeft van de V-steek, maar dan toch anders....

Ik heb geprobeerd er voor jullie een tutorial van te maken.

Omdat ik deze steek ook verwerk in het babydekentje dat ik aan het maken ben heb ik dit garen even gebruikt....
Ik haak op haaknaald nr. 5, wat ik zelf heel mooi vind uitkomen....
Zoals je ziet is het 100% katoen, maar wel lekker zacht om te verwerken
Ik heb een ketting gehaakt 
daarop 20 stokjes gehaakt, dat is mooier voor het begin vind ik zelf
en omdat ik graag weer aan de voorkant met het patroontje wil beginnen heb ik er nog een rij stokjes bovenop gehaakt. Toen 2 lossen (dat is gelijk het 1e stokje), dan 2 steken overslaan en in de 3e lus 3 stokjes haken
Sla weer 2 lussen over en haak ik de 3e (waar ik de haaknaald in heb gestoken) weer 3 stokjes.
Ga zo door tot het eind van de toer en sluit af met 1 stokje in de laatste steek.
Dan weer 2 lossen (1e stokje) en een stokje TUSSEN het 1e en 2e stokje van je 3-stokjes-groep
Ga zo de hele toer door. Dus telkens 3 stokjes tussen het 1e en 2e stokje steken
het 1e stokje is hier tussen gehaakt....
Het 2e stokje er netjes bij.....
Het 3e stokje maakt het groepje weer compleet.
Ga zo door tot het eind van de toer

En je ziet.... het wordt een leuk geheel.


Een paar toeren verder ziet het er zo uit

Ik heb het (heel knullig) nog geprobeerd uit te tekenen
Dit was toen ik de berekening moest maken voor de babydeken in wording....
Hieronder nog even 2 foto's van de babydeken... (stukje dan hè, want ik gebruik ook nog een andere steek)


Ik vond het heel leuk om deze tutorial (mijn eerste) te maken, en ik hoop dat het voor jullie zo duidelijk is. Mochten er vragen zijn of onduidelijkheid over iets, dan hoor ik dat graag!!

Je kunt deze steek ook met 4 stokjes doen, maar persoonlijk vind ik dat je dan dunner garen moet hebben.... En (ook niet altijd onbelangrijk) het slurpt wel garen hoor als je met 4 stokjes werkt. Die noem ik dan ook meestal de V-steek-dubbelsoort. Maar dat is een uitdrukking van mij, gewoon omdat ik niet weet hoe die steek heet!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)