vrijdag 28 februari 2014

Boekomslag

Allereerst weer heel erg bedankt voor jullie lieve en bemoedigende reacties!! 
Wanneer ik over mijn gezondheid schrijf zal dat misschien wel eens vervelend en zeurderig overkomen.....
Ik las een artikel over chronische pijn. Daarin kwamen een aantal tips voor die ik met jullie wil delen

  • accepteer dat de pijn niet overgaat
  • herken zaken die de pijn verergeren (stress, angst, grote drukte)
  • slik liever geen pijnstillers. ze werken niet of nauwelijks en kunnen -op termijn- bijwerkingen geven
  • blijf in beweging en spreid activiteiten. dat is beter dan hollen en stilstaan
  • blijf niet lopen met gevoelens van angst, depressie of frustratie. er is vaak iets tegen te doen
  • KLAAG ZO WEINIG MOGELIJK: DAT IS VERVELEND VOOR DE OMGEVING EN HET KAN DE PIJN NIET VERHELPEN
  • zoek afleiding, denk positief en praat af en toe met mensen die begrijpen hoe lastig het is om met pijn te moeten leven
Deze tips waren voor mij (niet allemaal natuurlijk) een soort eyeopener... Ik ga proberen deze in de praktijk te brengen!!
Als ik in de fout ga mogen jullie me aan dit bericht herinneren!!

Ook zag ik dat ik genomineerd was voor de Liebster Blog Award. Ik voel me zeer vereerd! Hier ga ik nog even over nadenken en kom er in een later bericht op terug!

En dan nu:


De boekomslag is klaar!!
Het was niet eens zo veel werk eigenlijk.... Maar ja, je weet hoe dat gaat... Je begint ergens aan, begint vervolgens met wat anders en het eerste komt in het 'vergeetmandje'.... Totdat je daar eens in rondstruint en dan denkt: Wat was dit ook al weer? Uithalen of wat zou ik ervan maken? Gelukkig wist ik nog dat ik hier een boekomslag van wilde maken..... De lap was al voor driekwart gehaakt, dus vond ik dit een overzichtelijk onderhandenwerkje.
Als versiering maakte ik nog een rode bloem, de gele lag maar nutteloos mooi te zijn op een kussen naast mijn stoel.... Nou, hup, dat ding ook maar eens weg dan...

Toen ik zo ver was heb ik er wel even een poosje de brui aan gegeven.... Kon het even niet overzien..... Maar eigenlijk hoefde ik het alleen maar even om te haken, de flappen vast te zetten en....... AF!!



Ik kan het niet goed illustreren omdat ik het boek niet in huis heb. Het was oorspronkelijk als weggevertje voor mijn schoonmoeder. Later bedacht ik dat ik het zelf wel wilde hebben, maar nu heb ik weer zo iets van: moedertje, alstublieft! (ik heb er toch geen
passend boek voor en volgens mij past haar bijbel er precies in...) Ben benieuwd of ze het mooi vindt.

Groetjes maar weer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)