woensdag 19 maart 2014

Kiezen...

We moeten allemaal in ons leven keuzes maken... Telkens weer!
Doe ik dit? Of doe ik dat?
Ga ik hier naar toe? Of ga ik juist niet?

Zelfs vandaag moeten/mogen we kiezen.

Stem ik, ja of nee?
Zo ja, welke partij kies ik dan?
En op welke persoon valt mijn keus?

Elke dag moeten we talloze malen kiezen.... voor òf tegen, ja òf nee....


Hoe ik zo diepzinnig kom?

Wel, eigenlijk heel simpel.

In ons gezin is het gewoonte om de kinderen op hun verjaardag in een nieuwe outfit te laten rondlopen. Dat is, zeker als je in de maand maart jarig bent, heel leuk. Je staat dan weer heerlijk aan het begin van een nieuw (kleding)seizoen. En er is nog volop keus in de winkels...

Dan mag je dus kiezen voor een nieuw setje voor school.  Dat kan nu nog zo leuk gecombineerd worden met een spijkerjasje er overheen en dan straks lekker 'met zonder jas'.......


Meestal ga ik alleen op pad -want "passen mam in die 'klerewinkels' dat ga ik echt niet doen hoor... Ze prutsen en frunniken altijd aan je lijf, want het zit volgens die vrouwen nooit goed, het moet altijd nèt weer iets anders of niets rechter of iets schever.."- en kom dan met de aanwinst thuis die dan vervolgens 'gekeurd' word.....



Gister was ik snel even op pad geweest..... Ze wordt zo groot ons meiske dat ze echt wel 2 stelletjes nodig had.... Dus 's middags worden de setjes ten toon gespreid en allebei, ja warempel in 1 keer!!, goedgekeurd!!! (Goed gedaan mam, dat is ook weer een plusje)


Maar ja, nu komt het ergste: "MAM...... IK KAN NIET KIEZEN !!!!!"..... "Die zonnebrilletjes vind ik zo gaaf..., maar dat roze shirtje is ook zo super...."
En ze kan dus ECHT niet kiezen!!


Daarom hebben we al een hele verhandeling gehad over kiezen. Dat we toch altijd moeten kiezen, telkens weer. Hoe vaak op een dag moet je wel kiezen. 

Zelfs, al zou dat eigenlijk geen keuze moeten zijn, of we wel of niet gehoorzaam zijn!!
Oei... dat was een beetje een harde..... Daar kreeg ik nog een superboze blik voor toegeworpen.........


Nu kan ik natuurlijk wel gaan sturen.... tenslotte zitten we -figuurlijk dan- samen op één tandem en zullen we uiteindelijk toch samen dezelfde kant uit moeten, maar ik vind dat nu juist eens een keer spannend wat de uiteindelijke keuze zal zijn.



Ik laat het jullie nog weten!!


Vanmiddag traktaties maken...... dus: vanmorgen lekker rustig aan doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)