vrijdag 29 mei 2015

Advertenties, reklames, 'lokkertjes'...

Ja, jullie zien het goed.
Deze keer geen handwerken, geen tuinieren, geen uitjes of iets in die geest...
Ik weet niet hoe het bij jullie gesteld is, maar ik schijn een heel raar mens te zijn wat betreft reklames. De foldersAfbeeldingsresultaat voor reclamefolders die elke week in de brievenbus vallen, al dan niet verpakt in plastic, gaan als het aan mij ligt linea recta naar het oud papier.
Advertenties in kranten sla ik eigenlijk altijd systematisch over. Daardoor mis ik wel eens een leuke tip over uitgaan, een leuk restaurant, een nieuwe winkel, etc. etc. Maar daar kom ik dan later meestal wel achter. En ach, er is nog nooit iets onoverkomelijks gebeurd als ik dat niet had gezien. Dus ga ik in ieder geval op de oude voet verder. 
Tenzij iemand of iets mij kan overtuigen dat het toch echt heel belangrijk is om advertenties, reklamefolders, grote borden langs de weg, of noem maar op te gaan lezen en in mijn brein op te slaan.Afbeeldingsresultaat voor iemand overtuigen om iets te doen
Eigenlijk erger ik me meer aan al die grote foto's dan dat ik er meer dan een vage blik op werp....
Kijk ik dan ook nooit wat voor groente er in de reklame is? Jawel, op het moment dat ik de winkel in stap zie ik vanzelf wat er in de reklame is. Afbeeldingsresultaat voor aanbiedingEn op dat moment bedenk ik of ik dat wil kopen of niet.
Knierp... knierp.... ik hoor jullie hersens kraken.... ik zie de ogen veelbetekenend rollen.... ik hoor jullie zuchten.... Wat een SUPER RAAR mens!
Raar of niet, ik kan er heel best mee door het leven!
Maar...... zullen jullie nu zeggen, en terecht hoor, waarom heb je dan op je blog wel reklame staan? Nou, dat kan ik jullie haarfijn uitleggen.
Ervan uitgaande dat ik een uitzondering ben denk ik dat jullie toch wel een blik werpen op die reklame.... En dan hoop ik altijd maar dat ongeveer 1 op de 10 een keer klikt...Afbeeldingsresultaat voor klik Want weet je, als jullie op 'mijn' (waar ik zelf dus absoluut geen zeggenschap over heb, dat gaat allemaal via heel ingewikkelde wegen waar ik me niet in wil verdiepen) advertenties klikken, dan word dat 'ergens' geregistreerd en als er zo veel keer geklikt is, resulteert dat in een bepaald bedrag. Dat bedrag wordt een keer in de zo veel tijd, je moet een bepaald minimum hebben voor ze uitbetalen, overgemaakt naar mijn bankrekening. En wanneer ik dan weer een beetje 'inkomsten' heb stort ik het door naar een van de 'goede doelen' die op dat moment mijns inziens best wat geld kunnen gebruiken.Afbeeldingsresultaat voor goede doelen steunen
Maar ik merk de laatste tijd dat er niet veel geklikt wordt.... Mijn blog zal wel niet interessant genoeg zijn, of ik blog niet vaak genoeg, daar heb ik geen inzicht in. Wel merk ik dat de 'inkomsten' terug lopen.
Nu overweeg ik of ik die advertenties dan maar helemaal van mijn blog ga schrappen. Want ja... zelf word ik er dus niet beter van, maar op deze manier de liefdadigheidsinstellingen ook niet.
Oepsie.....Ik weet trouwens niet eens of ik reklame mag maken voor mijn eigen blog....

Afbeeldingsresultaat voor geen reclame
Maar ik wil jullie nog wel even laten meegenieten van mijn rododendron


Ik geniet er telkens weer van als ik er langs kom..... (op weg naar mijn moestuintje...)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)