vrijdag 1 mei 2015

Oud borduurwerk

Telkens als we naar ons ouderlijk huis gaan om dingen op te ruimen (en weg te gooien) komen we wel iets tegen waarover we erg verwonderd zijn.
Zo vonden we bijvoorbeeld onder in de linnenkast, achter in de la, achter een stapel handdoeken, dit:

Hoe oud zou het zijn?
Van wie zou het geweest zijn?
Navraag in de familie leverde niet veel meer op dan: tja... ik heb het jaaaaren geleden al eens gezien bij oma.... Maar hoe oud? Geen idee.

 Moet je eens voorstellen hoeveel werk (tijd) hier in is gaan zitten om dit helemaal te borduren!
De achterkant is gewoon effen zwart, maar ook helemaal geborduurd!
De foto's zijn niet echt super, maar geeft wel een beeld van het werk!
Enne... hebben jullie de beugel gezien?
Wat zou het toch voor moeten stellen?
Zou er nog enige betekenis aan zijn?
Zo'n tasje heeft toch een verhaal... En het verhaal er achter, daar moeten we naar gissen. Dat zijn van die dingen wat ik nu zo jammer vind bij het opruimen. Je vindt super leuke en mooie dingen, maar het verhaal is kwijt... Degene die het achterliet heeft het verhaal niet met ons gedeeld. Dat doet me wel eens pijn....

Kijk eens wat er nog in zat?
Precies, een beursje. En wat denk je? Ook geborduurd! Kijk maar eens naar deze foto

Vinden jullie het niet mooi???
Het komt bij mij bij mijn andere oudheid-hoekje te liggen.
En telkens als ik er langs loop moet ik er naar kijken. Soms even aan voelen.... en vooral ook nog wel eens zuchten!

Nou, vooruit, nog even samen op de foto


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)