donderdag 28 mei 2015

Moestuin zonder bonen?

In dit blogje liet ik jullie zien dat ik een moestuintje gecreëerd had. En zo langs mijn neus weg had ik het over de bonen die elk jaar getrouw opkomen en veel bonen afgeven.... Oei, oei..... dat was te vroeg gejuicht zeggen ze dan wel eens....
30 april bonen in de grond stoppen en dan 2 weken later maar een paar blaadjes boven de grond uit zien komen..... Nou, dat lijkt niet echt op vruchtbare grond! En dat terwijl mijn man er toch echt wel mest doorheen had gespit! Dus daar lag het niet aan! Wel is de plaats van de zaadjes verhuisd van links naar rechts in het moestuintje. Dat had ik eigenlijk bewust gedaan. Had wel eens iets gelezen over 'aardappelmoeheid' of iets in die geest. Dus dacht ik: niet telkens op dezelfde plaats dezelfde gewassen.... Misschien wel een enorme misser.... Maar goed, afgelopen zaterdag zijn er nieuwe bonen de grond in geboord.... en dan nu maar hopen dat deze het wel gaan doen! Het is ook zo verschrikkelijk droog in de tuin! Dus loop ik regelmatig met mijn gietertje alle plantjes af.
En eigenlijk vind ik het al wel wat lijken!

De rode koolplantjes (ik vind ze altijd zo mooi als ze wat groter worden) worden al heuse plantjes! En de sla begint ook al een beetje een bolletje te vormen.... Eigenlijk kan ik gewoon niet wachten om iets te kunnen oogsten!
Alleen heb ik nog een klein stukje waar niets staat! En ik weet ook niet goed wat ik er dan zal planten. Aan de ene kant denk ik: rode bietjes, want dat is hier een groente die goede aftrek vindt, maar aan de andere kant lijkt het me ook wel leuk om eens prei te proberen.... Ben er nog niet helemaal uit. Maar dat komt wel weer....
Eigenlijk hoop ik eerst eens op een beetje regen. Daarna zou ik heeeeeeeeel graag weer eens in het zonnetje naast mijn moestuintje willen zitten... Heerlijk genieten en af en toe haken aan mijn 'goede doel project'.....
Het stapeltje groeit nog niet erg hard, maar het is ook geen 'aangenomen werk' zullen we maar zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)