zaterdag 3 januari 2015

Nachtelijke tas....

Ik kan hier wel een heel mooi verhaal gaan ophangen over dat het best goed met me gaat, maar dat is gewoon niet zo!
Ik voel me gewoon moederziel alleen... ik zit ergens in een of andere kuil en de wanden zijn te stijl om tegenop te klimmen... zo iets...
En doordat ik zo vol 'prakkezaties' zit gaat het slapen natuurlijk ook minder.... 
Na een aantal uren woelen en draaien en zuchten en nog veel meer besluit ik er dan maar een poosje uit te gaan.....
En als ik daar dan alleen in de kamer zit... dekentje om me heen tegen de kou... kaarsje aan voor een beetje sfeer... dan pak ik toch wel graag een makkelijk haakwerkje....
Al een poosje heb ik een aantal bolletjes van het bekende stonewashed garen van Scheepjes liggen...., maar een echt idee had ik nog niet. Totdat ik deze tas zag!
Voor deze tas gebruikte ik (bijna) 2 bollen lichtgrijs, 1,5 bol donkergrijs, en bijna 1 bol rood.
Ik haakte met haaknaald 4, anders vond ik het te stijf worden.
Voor de binnenkant knipte ik een aantal restjes aan vierkantjes en naaide die netjes tot een vierkante lap, daarna naaide ik die aan de gehaakte lap

en het hengsel haakte ik ook maar zelf.
Al met al een leuk klusje om te doen en een heerlijk draagbaar tasje.

Vanmorgen is ie al mee geweest toen ik boodschappen ging doen.


Er kunnen royaal een portemonnee, mobiel, agenda, brilpoetsspulletjes en een klein zakje drop in!
En nee, ik ben niet van plan om altijd 's nachts tasjes te gaan haken hoor!
Maar nu geeft het me soms gewoon net even die ontspanning die ik dan nodig heb. Het gezin is ook deze afgelopen tijd erg lief voor me, maar soms vind ik gewoon dat ze te veel om me heen zijn. Soms zou ik wel eens even 'rust' willen hebben.... Tja, en als je dan alleen bent -zeggen ze dan-  dan voel je je weer zo eenzaam.... ??!! Oh raadsel, uw naam is VROUW!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)