dinsdag 27 januari 2015

Lace

Als ik ergens 'lace' zag, dan dacht ik altijd aan opengewerkt breiwerk of van die fijne haakwerkjes....
Maar sinds kort weet ik dat er ook lace-borduren bestaat 
Ik heb ook nog even rondgesnuffeld op het www.... Je weet werkelijk niet wat je ziet... Dit bijvoorbeeld


 Of dit, vinden jullie het niet kunstig?
En zo kan ik nog wel even doorgaan......
Ik ben er echt van onder de indruk!

Maar hoe ik daar nu weer op kom zul je je wel afvragen....
Al diverse keren is het borduurwerk van Natures Home Afgan voorbijgekomen via blogland.
Zo weet ik bijvoorbeeld dat Annie er mee bezig is. En Sjoukje heeft 'm in 2014 afgemaakt. Er zullen er vast nog meer zijn... Maar ik ben er zo verliefd op! Inmiddels is er iemand die bezig is het patroon voor mij op te snorren.... Een gedeelte heb ik zelfs al, en daarop stond het borduurlinnen vermeld van Aïda 14! Nou... gezien het zicht wat ik nog in mijn ogen heb is dat natuurlijk niet haalbaar. Daarin moeten we gewoon de realiteit onder ogen zien. Dus..... ik ben op zoek naar voor mij zichtbaar aïda met dien verstande dat het ook weer niet mega groot moet worden..... 1 blok is ongeveer 94 kruisjes.. het zijn 5 blokken naast elkaar, dus wel makkelijk uit te rekenen hoe breed het gaat worden...
In mijn zoektocht naar borduurstof kwam ik op de site van Nelly van Es en daar bestelde ik een paar proeflapjes van 8 kruisjes per cm, 6,4 kruisjes per cm en 5,4 kruisjes per cm....
Al bladerend in mijn voorraad 'handwerkinspiratie' kwam ik Het borduurblad weer tegen....
Daarin stond zo iets moois dat ik het gelijk maar ben gaan proberen..... Het wordt een lapje van 20 bij 20 cm ongeveer, dus best te overzien...
Dit zou het uiteindelijk moeten worden!
En daar staat dus echt Lace borduren, zie je wel?

Met excuus voor de slechte foto's, ze zijn met mijn mobiel gemaakt en dan ook nog eens bij lamplicht,,,,,,

En zo ziet het er dus nu uit:

Ik borduur dit met DMC blanc, 2 draadjes op aïda 5,4 per cm... Goed te doen bij voldoende licht.... De donkere ondergrond speelt me nog al eens parten.....
Maar zo leuk om te doen!!
Hé hoor ik daar iemand zeggen: ze zou toch eerst haar oude klusjes afmaken? Ssst... soms moet je eigen regels aan je laars lappen! En wees nou eerlijk, wat is een lapje van 20 bij 20 cm nou helemaal? Dat is toch eigenlijk best over het hoofd te zien?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)