woensdag 28 januari 2015

Sorteren....en op zoek naar een eigen plekje

Ja, ja... ik heb weer zo'n manie!
Omdat ik pas weer eens in mijn voorraad 'inspiratie' aan het zoeken was kwam ik op het idee om toch maar weer eens een beetje orde te scheppen in de chaos....
Hoe ik het altijd weer voor elkaar krijg om er binnen de kortst mogelijke tijd een bende van te maken mag Joost weten!
Ik zocht borduur inspiratie en kwam haken, breien, patchwork èn borduurspullen tegen. Dat was niet handig... Want op zoek naar borduren raak je verdiept in brei-voorbeelden die je dan ook wel aanspreken... Dat kan de bedoeling niet zijn dacht ik.
En omdat ik toch wel graag een eigen plekje voor mijn creatieve uitspattingen zoek ben ik eens door het huis gaan dwalen... en jawel, ik heb een plekje gevonden! Niet gaan lachen (dat doe ik zelf wel, mèt mijn huisgenoten), het is de kelder geworden!

Wij zijn in het bezit van een vrij grote kelder die verdeeld is in twee delen (afgesloten met een deur). Het voorste gedeelte is voorraad etenswaren en dranken en van die gein. Maar het achterste gedeelte was ooit bedoeld als speelruimte voor de kinderen. Uiteindelijk is het meer opslagplaats geworden van dingen waar ze bijna nooit iets mee deden....
Hebbes dacht ik, nu is dit voor mij!
Er moet dus nog driftig aan het opruimen, sorteren en weggooien geslagen worden, maar dan...... wordt dit mijn domein! In de winter een beetje koud misschien, want die verwarmingsketels van tegenwoordig geven echt geen warmte meer af. In de zomer heerlijk koel! Maar.... op die kou vind ik vast nog wel wat....
Bij de Action waren van die heerlijk doorzichtige dozen, dus daar heb ik maar vast een stapel van meegenomen en een eerste sortering gemaakt. Kijk eens hoe netjes dat al staat!
Nu heb ik onder andere nog dit mandje op te ruimen..... dat staat in de kamer. Eigenlijk hoort het kussen er zo'n beetje half in te vallen zodat je niet ziet dat er rommel onder ligt... dus daar is ook nog wel een schifting nodig...
En dan verder moet ik nog op zoek naar al mijn wolletjes die overal in kasten en dozen zitten.... Kortom: ik ben nog lang niet klaar, maar het begin is er!
Nu niet gelijk van me verwachten dat ik dit morgen of overmorgen klaar heb hoor!

Oh ja, en dan nog even een foto van mijn lace-borduurtje bij daglicht....
Ook niet echt heel mooi met dit donkere weer hè? Maar het wordt wèl mooi.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)