woensdag 7 januari 2015

Plus of min ??

Bekend is ondertussen wel dat ik een gruwelijke hekel aan huishoudelijk werk heb. Daar heb ik al een aantal blogjes over geschreven...., maar dan ging het meestal nog met een zweem van ironie. Die mis ik nu gewoon! De was, het eten, de boodschappen, de toiletten... het gaat allemaal gedachteloos... 
Er wordt gewassen puur en alleen omdat er anders geen handdoeken of kleding meer voor handen is.
Er wordt eten gekookt puur en alleen omdat mijn gezin 'honger' heeft.
Er worden boodschappen gedaan puur en alleen omdat er toch 'iets' eet- en drinkbaars in huis moet zijn.
Toiletten worden schoongemaakt (nou ja, voor zo ver dan) puur en alleen omdat je anders aan de bril kleeft en je er niet kan zijn van de stank.
En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen.
Ik heb er gewoon geen puf in.

In de nachtelijke uren neem ik me altijd voor om toch echt morgen eens dit of dat te gaan doen. Dan 'zie' ik hoe stoffig de vensterbanken zijn, dan 'zie' ik dat de koelkast vol met aangekleefde restjes gemorst spul zit, dan 'zie' ik dat op alle deuren vingerafdrukken zitten, dan, dan, dan.
Maar de volgende morgen, bij daglicht, zie ik er helemaal niets van!

In een poging de draad van het 'normale leven' weer een beetje op te pakken ben ik vanmorgen de deur uit geweest om vrijwilligerswerk te doen. Het was weer even wennen, maar al gauw zat ik er weer 'in'. Om het zo'n eerste keer een beetje makkelijk te houden ben ik maar een gedeelte van de morgen gegaan. Het was wel weer gezellig, maar het voelde 'anders'.  Toch wil ik proberen dit weer structureel te gaan doen. Het geeft ook een beetje afleiding zeg maar... en het is zulk dankbaar werk. Ze zijn altijd zo blij als je komt! En als je weggaat hoor je altijd iets in deze trant:


Thuisgekomen heb ik eerst maar eens een kop koffie  gedronken om een en ander nog eens te evalueren en mezelf ernstig toe te spreken....

Resultaat?

Het heeft niets geholpen!
Alle dingen om me heen roepen: ruim op! maak schoon! doe iets!
En ik?
Ik zit gewoon in een stoel te zitten....

En toch vind ik dat ik een 'plusje' verdient heb. Waarom? Wel, mijn actie van vanmorgen!

Wat vinden jullie, plusje of niet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)