maandag 7 juli 2014

Filet sjaal

Zo... dit weekend weer een projectje afgerond!
Vorige week blogde ik al dat ik het weer had opgepakt... En toen ik eenmaal weer bezig was vond ik het toch wel een heel leuk karweitje....
Het was eigenlijk mijn 'buiten-in-de-zon-tuinstoel-project'..... Maar aangezien daar de laatste tijd niet echt veel van kwam, òf het was geen buitenzit-weer, òf ik had geen tijd/zin enz.... , dus bleef dit ding maar liggen... Terwijl toen het een poosje terug op de diverse blogs voorbijkwam ik het toch zo'n leuk ding vond....
  
Maar goed, het is nu af. Ik vind het bijna jammer dat het klaar is....

Schoonmoeder was hier en toen ik het liet zien dacht ze dat ik een tafelloper had gemaakt! Op mijn antwoord dat het een sjaaltje (zomersjaaltje) was reageerde ze niet. Dat betekent altijd dat ze het niet mooi vindt. Toen ik zei: Ik merk wel dat u het niet mooi vindt antwoordde ze: nee, dit vind ik dus echt niet mooi. Van zoiets maak je geen sjaal!
Nou, ik vraag me af (ik heb veiligheidshalve maar niet verder gediscussieerd) waar maak je geen sjaal van? Van dit garen? Of van dit patroon? Nou ja, als je bijna 87 jaar bent mag je 'de jeugd' af en toe niet snappen. En de jeugd mag af en toe de oude garde niet snappen, toch?
Ik vind het zelf een leuk ding geworden, alleen vraag ik me af waar ik 'm bij ga dragen....

Het is gehaakt van Muskat op haaknaald 4,5 en eigenlijk
is het best een zwaar geheel geworden.... Nou ja, het zal vast wel een keer van pas komen....

Het garen is heerlijk om mee te werken.. Super, ik ga het vast nog een keer ergens voor gebruiken!!

Het randje heb ik ook simpel gehouden, eigenlijk gewoon volgens de beschrijving van het boek Haken en Kleur... vaste-3 lossen-vaste... Heel fijn om te doen en het staat ook nog eens leuk!!

De kleur vind ik ook heel mooi! Het is niet een kleur die ik snel gebruik, maar ik denk dat het bij veel gecombineerd kan worden!!

Inmiddels ben ik ook dit weekend met een nieuw project begonnen.... Ja, ik weet het, ik zou eerst veel andere projectjes afronden, maar helaas.... de verleiding was te groot! Het wordt een baby-dekentje...
Ik kan het zo in mijn tas stoppen en meenemen als ik naar mama ga. Want om daar nu de hele tijd niks te doen als je bij elkaar bent is niet iets wat bij mij past..... Het wordt voor het 1e achterkleinkind van mijn ma!

Het patroon is een eigen bedenksel, dus ik kan niet zeggen waar ik het vandaan heb. Wel weet ik dat het heerlijk weghaakt.. Ik gebruik Creatieve Cotton aran van Rico en haaknaald 5, dus schiet het ook nog wel een keer op!

Maar nu moet ik toch echt wat anders gaan doen dan haken en bloggen.....
Veel zin heb ik niet, maar wat moet, dat moet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)