dinsdag 8 juli 2014

Koud

Ik weet het, ik spring vaak van de hak op de tak, van het een naar het ander, maar vandaag wil ik jullie even wat anders laten zien.
Volgens mij heb ik jullie wel eens verteld dat mijn moeder (sorry dat ik telkens weer over haar begin, maar zij is een heel belangrijk persoon in mijn leven die gewoon de laatste jaren extra aandacht nodig heeft) het altijd koud heeft. Verleden jaar had ik daarom een kleed voor haar gemaakt (zie dit (klik) bericht). Maar omdat ze nu nog veel in de rolstoel zit en ze het nòg altijd koud heeft ben ik met een nieuw projectje gestart. Ze klaagt dat ze zulke koude knieën heeft. Je moet je voorstellen dat ze daar zit met -voor de zusters- makkelijk aan te trekken kleding, dus shirt, vest en rok met een paar kniekousen want een panty is gewoon geen doen nog over die wond. 
Nou en als je dan veel zit krijg je vanzelf koude knieën! Daar kan ik me best iets bij voorstellen! Beenwarmers zijn dan geen optie omdat ze ook nog eens telkens moet oefenen... Bovendien heeft ze wel weer 'een jasje uitgedaan'. En ze hàd al maatje 36/38!! Vaak zeiden we tegen elkaar: we moesten elkaar maar samenvoegen en dan delen. Waren we allebei wat meer tevreden!! Helaas zijn zulke dingen niet mogelijk.
Maar ik wil het voor haar wel zo aangenaam mogelijk maken. Dus..... denk denk denk... wat kan ik doen? Ik ben eens gaan zitten en bedacht dat wanneer je een kleedje over je benen kan leggen, dat net over je knie valt het best wel aangenaam kan zijn. Het moet niet te groot zijn, want het moet niet over de grond slepen... Oké, het idee was snel geboren!

Nu ben ik van plan om een kleedje te maken van ongeveer 70 cm breed, dat valt mooi over je benen heen en dan plusminus 50 cm lang. Dat klinkt krom hè, maar meet het maar eens na met de centimeter als je in de stoel of op de bank zit!
Even in mijn voorraad wolletjes gedoken, want de kleur moet natuurlijk niet te besmettelijk zijn, makkelijk uit te wassen en licht van gewicht!
Nou, acryl dus, van Stylecraft! Ik had nog 2 bollen zwart liggen...
Haaknaald 4,5, makkelijke steek en zie daar!! 
Ik ben al bij de 20 cm!!

Vandaag er nog even flink tegenaan en dan hoop ik dat ik het donderdag weer mee kan nemen richting moeder!!
Misschien is het wel een idee voor rolstoelgebruikers die het altijd koud hebben?! Een simpel klusje en ik hoop dat moeders er blij mee zal zijn!! Want ik zie haar voorlopig nog niet thuis.... Ze is zo zwak en heeft best veel te lijden gehad.... Ook psychisch is het nog niet echt heel fijn... Ze wil zo graag naar haar eigen huisje... Kan ik heel goed begrijpen, maar het kan gewoon -nog- niet....
Zo zie je maar weer... als je zelf klein/kind bent vertrouw je op je moeder dat zij voor je zorgt, maar wanneer je zelf ouder wordt en je mag je ouder(s) nog hebben, dan vertrouwen ze toch wel een heel klein beetje op het kind dat dan voor haar/hem zorgt. Maar ik doe het met alle liefde die in me is!!

Hier nog even een plaatje van onze dochter...
Ze was gister aan de beurt om de tafel af te ruimen en de vaatwasser in te pakken... Zo te zien moest ze er even over nadenken.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)