donderdag 18 september 2014

Knopen tellen....

Vandaag hebben we weer een 'van een plaatje' gegeten....
En... het was echt lekker!!
Zo zag het eindresultaat er uit!!
En dit was het recept!

 Na 10 minuten moest de rijst alle vocht hebben opgenomen, nou.... dat leek er niet echt op.... Maar na nog een minuut of 5 was het echt ingetrokken.
Tomaat heb ik alleen maar van het hartje ontdaan en versneden voor het geheel...
Peterselie hadden we nog in de tuin....., ontdaan van alle ongedierte was het heel vers!!

Maar ja, ik hoor jullie je afvragen: wat heeft dàt nou met knopen tellen te maken?
Nou eigenlijk niets, maar ik loop al tijden knopen te tellen: ja - nee - ja - nee - ... - ... ?????
En ik ben er nog niet uit. 
Aan de ene kant hel ik over naar ja, aan de andere kant hik ik tegen de grootte van het project aan....

Zoals jullie wel gemerkt hebben ben ik helemaal in de borduursferen....
Van de rest van dat lapje heb ik een nieuw project opgezet....
Wat het precies gaat worden? Ik vertel jullie daar later beslist meer over.. Uiteindelijk worden het 16 blokjes van 32 steken per vierkant.
Dit wordt geborduurd op aïda 7,5 per cm en is best heel fijntjes. Ik borduur dan ook met 1 draadje. Het is heel mooi, maar ik moet goed licht hebben. Voordeel van aida is dat je gewoon van gaatje naar gaatje gaat. Dat is voor mij een groot pluspunt. Anders dàcht ik er niet over om hier op te gaan borduren...
De borduurkenners onder ons zullen vast wel zien wat het is.... En daardoor ook mijn dilemma beter begrijpen.....
Want, àls ik het doe, dan wil ik de grote en dan ook het liefst op deze stof.... De stof die ik voor de merklap van Marjan gebruik is veel beter borduurbaar, maar vind ik voor dit project toch eigenlijk niet mooi genoeg....
Snappen jullie nu waarom ik al tijden aan het knopen tellen ben?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)