woensdag 2 oktober 2013

Opruim-manie of netheidsziekte ?? Een kijkje door mijn huis

Lieve mensen,

"Het gaat hier eng worden", dat is ongeveer de zin die vanaf 4 uur door het huis galmt....
Tja, ik begin nu ook wel een beetje te twijfelen of ik nu niet ERG netjes aan het worden ben.....

Gister de 2e helft van de kamer gedaan... deze keer was de zithoek aan de beurt. Echt helemaal alles op z'n kop gezet!
Want het wordt een ander seizoen, dus moet ook alles weer een andere plaats krijgen!
En waarempel, het was deze keer in 1x naar m'n zin. Ik heb zelfs een grotere kamer gekregen....


En dit is dus mijn 'nieuwe plekkie"....

Heel strategisch, kan ik -bijna- de hele kamer overzien en ook gelijk een oogje op de computer houden.... (zien wat hun zien. vind ik heel belangrijk vooral met een puberzoon (14) in huis en dan hobbelt zuslief (10) daar zo achteraan.... in de trant van: Dat doet grote broer ook!!)


Maar waar laat ik mijn "onder-handen-werken" (O.H.W.) ?
Zo'n nette kamer en dan dat gerommel van garen, haak- en breinaalden.....
Hup, even de stad in en Xenos heeft de oplossing:
Het kussen bedekt mooi alle rommelarij...
De andere twee mandjes zijn makkelijk voor het echte OHW en moeten dus zo te grijpen zijn. Die zet ik dan 's avonds maar netjes onder de tafel.... (uit het zicht hoor)


Ik heb gister gewoon zitten genieten.... Heerlijk! Alles schoon en "winterklaar".... nou ja, herfst dan hè.



In het raam heb ik twee nieuwe planten gezet.
Ik vond de kleur zo mooi......
Zo mooi donker...

Maar.... waarom gaat het eng worden?

Nog even een "opruim-kijkje" in onze badkamer.
Altijd lagen de kleren en natte handdoeken in een hoekje op de grond. Mee naar beneden -waar de wasmachine staat- nemen is echt te veel werk...
Xenos had ook zulke mooie wasmanden.....
Dus alles bij elkaar opgeteld wordt het misschien wel een beetje eng voor mijn huisgenoten:
* eerst placemats die niet meer overal mogen liggen
* dan haalt moeders een aantal manden voor haar OHW's
* en dan ook nog eens een WASMAND in de douche...
Hier zouden ze zeggen: "'t Mut noe toch niet anhaal'n". (dat is: het moet nu toch wel een keer ophouden...)

Al met al heb ik jullie al een heel verhaal vertelt..... en ik zit zelfs nog in pyama!! Was vanmorgen heel vroeg op, mijn 'mannen' moesten vroeg weg en vinden het dan toch wel gezellig als ik even erbij ben.....
Net onze jongste naar school uitgezwaaid.
En nu ligt de hele morgen nog voor me....
Met vanmiddag een tandartsbezoek ik het vooruitzicht....
Ik kan me wel wat leukers bedenken...
Maar misschien valt het mee.
Weet je, het ergste vind ik dat je daar achterover ligt, mond open en die tandarts heeft de regie in handen.
Je kunt gewoon zelf niets beginnen.
Hebt geen controle over de gang van zaken.
Dat is het wat mij altijd zo zo zo ja wat moet ik zeggen?
Misschien snappen jullie me wel?

Groetjes,
Marian.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)