dinsdag 9 september 2014

Merklap via Marjan (4)

Zo... het 'huiswerk' voor deze week is ook weer klaar!
Geeft zo'n heerlijk voldaan gevoel!


Weet je wat ik zo leuk vind aan dit project?
Het is goed bij te houden! Het is niet veel en je weet dat het met een aantal weken weer gebeurd is, dus dat het binnen een afzienbaar tijdsbestek af kan zijn....

Ik vind het heerlijk om te doen! En omdat ik met 4 kleuren werk is het telkens weer leuk om de mooiste combi uit te zoeken.... Eerst ga ik dan de strengetjes bij elkaar leggen die ik denk dat ik wil combineren deze keer. 



Daarna kijk ik of het in het geheel een beetje uitkomt... Niet te vaak achter elkaar dezelfde combi... en er moet vooral geen regelmaat in het kleurgebruik zitten.


Zo kan ik nu al lopen denken over de letters... Met welke kleur ga ik dat doen?? 



De ene keer denk ik dit en de andere keer dat.... Gelukkig is het nog niet zo ver dat we daar al zijn... Want dan moet ik wel beslissen! En dat kan ik -nu nog-  niet!!
Als op maandag de randjes er weer op staan heb ik zo iets van: Jippie, ik mag weer!

En dat terwijl ik toch ook nog steeds en regelmatig aan mijn andere randjes per week werk! Alleen vind ik dat wel een hele klus.... Ik was gewoon enthousiast geworden van die randjes, maar had me niet gerealiseerd  dat het zo'n groot project werd....

Het wordt wel mooi, maar ik kan het niet goed overzien! Ik heb zo iets van: Moet je kijken hoe een groot stuk nog 'leeg' is! En dat moet je niet doen, dat weet ik, je moet kijken naar wat je al hèbt! (Tja, dat moeten we met wel meer dingen in het leven..., maar dat is iets heel anders)


Maar goed... zo hebben we altijd wel iets wat ons bezighoudt. En ik denk dat dat ook goed is. Maar het moet wèl hobby blijven! En daarom maak ik me er ook niet zo druk meer over dat ik 'pas' bij randje 47 ben terwijl we geloof ik nr 70 al hebben gekregen..... 
Eerst 'rechtvaardigde' ik mezelf door te zeggen dat ik ook pas 2,5 maand later 'ingestroomd' ben, maar dat is eigenlijk ook maar gewoon kwats! 

Een heel oud gezegde:
"Doe wat je hand vindt om te doen" vul ik zo aan: "en houd vooral je eigen tempo aan, dat geeft het beste gevoel van welbevinden!!"
Wijs hè? Ik probeer het dan ook steeds mezelf voor te houden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)