dinsdag 3 februari 2015

Sorteren, altijd handig....???

In mijn vorige blogje was ik enthousiast aan het sorteren geslagen.... Ja, ja... behekst met dat virus moet je er van profiteren... voor je het weet is het weer over! Tenminste, zo vergaat het mij meestal. Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk alleen nog maar aan het sorteren geslagen was en alles wat maar een beetje met mijn creatieve hobby te maken heeft naar de kelder getransporteerd werd.
Maar ja... sorteren betekent wel alles weer bekijken, en denken: oh ja... waar had ik dat ook al weer voor aangeschaft? Of: waar was dat weer van over? 
Al met al neemt het dus best veel tijd in beslag...
En als je dan tussendoor nog even op blogland rondneust wordt je vanzelf weer geïnspireerd om toch vooral iets te doen met de dingen die je vindt....
Zo vond ik een zak vol lapjes... Lapjes van allerlei formaat... Velen waren restjes van dingen die ooit door mij gefabriekt zijn en waar nog net te veel van over was om in de prullenbak te laten belanden... Ooit ben ik eens begonnen om ze op kleur te sorteren, maar daar is na mijn grabbelpartij niet veel meer van te merken.... Later volgt daar misschien nog wel eens een vervolg op... Want handig is het wel als je zo stapel 'blauw' kunt pakken. Oh, nee, er moet ook nog een stukje rood bij, nou, hup, je pakt stapel 'rood'.... Ideaal voor de gestructureerde werker...
Het moge duidelijk zijn dat ik daar wel naar streef, maar er hopeloos mee in de knoei kom. De wil is er wel hoor, maar dan... Meestal wordt er ook nog wel een begin gemaakt, maar halverwege ontdek ik iets dat ik toch beslist eerst moet uitproberen en tja..... daar verdwijnen de sorteer- en opruimmanies weer als rook voor de zon....

Goed, maar nu ben ik dus behext met..... ja... een goed verstaander heeft het al door: hexagon! Ik heb er ook nog een stapel gehaakte liggen, die moeten ooit nog eens verwerkt worden tot 'iets'.... (lekker laten liggen voorlopig)

Dus heb ik een paar wankele schreden op het patchwork-pad gezet...
Ooit in lang vervlogen tijden heb ik eens een cursus gevolgd waarin ik het log-cabin geleerd heb. Ik was er toen ook best enthousiast over, maar zoals zo vaak gaat... het bleef er bij.... Maar toch... toch bleef het een beetje kriebelen... En zeker als je dan de mooiste creaties voorbij ziet komen op blogland...
Nou, oké, lappen stof gepakt... pen, papier en schaar ter hand genomen... en zie hier mijn eerste hexagonnetjes waren een feit.

Omdat ik in de afgelopen periode veel steun heb gehad aan een vriendin van mijn moeder zat ik al een poosje te broeden op iets... Iets wat een klein beetje mijn dank toonde... Dus was ik al eens begonnen met het borduren van de letter van haar naam....
Maar ja... dat lag er dus ook maar te liggen... Er kwam geen geheel in mijn hoofd.... Maar tijdens het knippen van de hexagons bloeide er een idee!

Jullie moeten waarschijnlijk vreselijk lachen als ik vertel hoe ik dit tot stand heb gebracht... Gewoon een beetje boeren verstand gebruikt zeg maar.... en proberen maar!
Eerst papiertjes geknipt, toen lapjes stof eromheen geregen, toen gestreken zodat ze mooi plat werden en toen met een overhandse steek aan elkaar genaaid. 'achterban' die ik in moeilijke dingen nog wel eens raadpleeg kennen velen van jullie ook! Jullie kunnen haar reacties op mijn blogjes niet meer lezen omdat ze haar google+ account verwijderd heeft. Maar ze reageert nu vaak via een mailtje! Ook leuk hoor... Hoewel ik het jammer vind geen reacties van haar meer onder mijn blog te kunnen lezen....
Maar ja... toen kwam het!! Ik vond het toch eigenlijk niet zo mooi aan elkaar zitten.... Mijn
Dus heb ik haar een mailtje gestuurd hoe het toch kon dat het niet mooi was! En natuurlijk.... Elizabeth weet raad! Ze stuurde me een mailtje met de volgende linkjes die ik ook maar gelijk even aan jullie doorgeef... Want het kan best handig zijn hoor! Hier wordt het stap voor stap uitgelegd en hier zie je wat er met de jij-en-ik-steek wordt bedoeld!
Nu moet ik zeggen dat ik op die iets minder mooie aan elkaar genaaide randjes wel iets ga verzinnen..... want uithalen vind ik ook weer een beetje jammer.... Heb ik voor niets een zere vinger van het doorsteken gekregen..... 
Nou ja goed... na advies van Elizabeth was ik nog niet tevreden! Want nu wist ik nog niet wanneer die papiertjes er nu uit moesten.... Ik zag al hele visioenen van gewassen kleden met allemaal dwarrelende papiertjes door de wasmachine..... of allemaal bobbeltjes onder de hexen......
Maar het blijkt gewoon dat je die er bijna op het laatst uithaalt....
Dàt heb ik dus nog niet uitgeprobeerd.... Maar..... hier komt echt wel een vervolg op hoor!!!!

Oh ja.... en het idee voor die lieve vriendin van mijn moeder? Uiteindelijk wil ik proberen haar letter in het hart van het bloemetje te 'frommelen' en dan het andere bloemetje aan de achterkant...

Maar...... dat is nog zo maar niet gebeurd, dat zien jullie wel hè?
Want ja.... eigenlijk was ik aan het sorteren! Maar omdat je bij sorteren altijd wel iets 'vindt' vind ik sorteren niet altijd handig.... Je vondst leid weer af van het eigenlijke doel.... Offe.....????




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)