dinsdag 12 november 2013

Patroon "snoepjes"

Hier volgt dan het patroon van mijn eerste publicatie op mijn "breipagina".

Ik hoop dat het lukt om dit zo te lezen, anders hoor ik het graag.


Snoepjes



Het patroontje heb ik “snoepjes” genoemd omdat mijn dochter het net snoepjes vond…. En ik het wel leuk vond om het patroon een naam te geven….
Het aantal steken moet deelbaar zijn door 8+1
Ik heb voor een lapje van 20 x 20 cm het volgende aangehouden:
Zet met naalden 3 47 steken op, dat betekent: kantsteek (k), 2 ribbelsteken (rib), 41 patroonsteken, 2 ribbelsteken, kantsteek
Brei 4 naalden ribbelsteek
1e: recht (r)
2e: k, 2 rib, 1 r, * 7 averecht (av), 1 r *, van * tot * herhalen, eindigen met 2 rib, k
3e: k, 2 rib, 4 r, * 1 av, 7 r *, van * tot * herhalen, eindigen met 1 av, 4 r, 2 rib, k
4e: k, 2 rib, 1 r * 2 av, 1 r, 1 av, 1 r, 2 av, 1 r * van * tot * herhalen, eindigen met 2 rib, k
5e: k, 2 rib, 2 r, * 1 av, 1 r, 1 av, 1 r, 1 av, 3 r * van * tot * herhalen, eindigen met 1 av, 1 r, 1 av, 1 r, 1 av, 2 r, 2 rib, k
6e: als naald 4
7e: als naald 3
8e: als naald 2
Deze 8 toeren steeds herhalen.
Ik heb het 10 x herhaald en heb toen nog 4 naalden ribbelsteek gebreid. In de laatste naald alle steken afkanten.

Dit patroon heb ik uit het “300 breistekenboek” van Libelle.
Mochten er fouten in het patroontje
geslopen zijn dan hoor ik dat graag.

Veel plezier met breien!

Succes ermee!

Groetjes,
Marian.

P.S. Het idee komt een beetje van het blog van Elizabeth waar ik zelf heel veel inspiratie opdoe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)