donderdag 28 november 2013

Patroon 'kippengaas'

Ik bedacht dat het eigenlijk niet zo veel werk was om het patroontje voor de lapjesdeken even uit te schrijven. Het is een heel simpel patroontje van maar 4 naalden.

Dus hierbij:

Het patroontje heb ik “kippengaas” genoemd omdat ik het daar een beetje vond lijken en ik op het laatst ook wel een beetje ‘kippig’ werd van al die gaatjes…. Ik vond ‘m nog niet zo aangenaam breien, maar wilde toch een beetje op de ajour-toer….Maar puberzoon vond het meer op een visnet lijken… Drie keer raden wat zijn hobby is????

Ik heb voor een lapje van 20 x 20 cm het volgende aangehouden:

Zet 40 steken op met naalden 3, dat betekent: kantsteek (k), 2 ribbelsteken (rib), 34  patroonsteken, 2 ribbelsteken, kantsteek

Brei 4 naalden ribbelsteek
1e:k, 2 rib, 1 recht (re), * omslag (omsl) 2 recht samenbreien (re.sa) *, van * tot * herhalen, eindigen met 1 re, 2 rib, k
2e:k, 2 rib, averecht, 2 rib, k
3e: 2 rib, 2 re, * omslag, 2 recht samenbreien  *, van * tot * herhalen, 2 rib, k
4e: k, 2 rib, averecht, 2 rib, k
                                                          

Deze 4 toeren steeds herhalen.
Daarna nog 4 naalden ribbelsteek gebreid. In de laatste naald alle steken afkanten.


Let op: dit patroon wordt nogal breed, maar opgespannen valt het later wel mee.
Mochten er fouten in het patroontje geslopen zijn dan hoor ik dat graag.

Veel plezier met breien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)