woensdag 20 augustus 2014

Ik ging op reis.... (4)

Vandaag het verhaal over onze 'misser'.....
Achteraf hebben we er lekker om gelachen, maar op dat moment keek ik wel een beetje sip!
Via onze verhuurder hadden we 'vrijkaarten' gekregen voor een bepaalde regio om met trein en bus te reizen. Nou, normaal pakken we altijd de fiets, benenwagen of auto om ons te verplaatsen, dus leek het ons in de vakantie wel leuk om een per Zug und Bus zu fahren.....
Auto geparkeerd bij het dichtstbijzijnde station en op de trein gestapt. Richting grotere plaats... wat shoppen (niet te grote en te zware inkopen doen, want onze armen moesten het allemaal meesjouwen...) toen weer terug met de trein.
Hoe laat gaat dat ding? Oh, mooi, we kunnen zo instappen. Eenmaal in de trein wisten we niet exact meer hoe het station heette en hoeveel haltes het van een bepaald punt was om uit te stappen... Ach, zegt manlief, de trein rijdt toch eerst voorbij de parkeerplaats en dan zie ik de auto wel staan. Nog tijd genoeg om dan naar de uitgang te lopen.
Oké, zo gedacht, zo gedaan....
Ja, dit station moeten we er uit! Maar wat gebeurde er? De trein minderde geen vaart! Nog erger: Hij reed gewoon door!!!!
Dan zit je effe stom te kijken? Je ziet je auto staan en je sjeest er met een vaartje voorbij!
Op dat moment vond ik het niet zo erg leuk... ik had de knollen op en wilde dus eigenlijk gewoon naar huis!!!
Eerstvolgende station uitgestapt, en gewacht op de eerste trein die wèl op het bedoelde station zou stoppen..... dat wachten duurde lang zal ik je zeggen, hoewel het in werkelijkheid maar een 35 minuten was.....
Wat was ik blij toen ik 's avonds mijn benen kon strekken!
Ik ben niet geblesseerd of zo hoor. Elizabeth vroeg dat, maar door mijn chronische klachten loop ik langere afstanden altijd standaard mèt stok. Het is een van de eerste dingen die ik klaar zet als de vakantieplannen realiteit worden. En dat kousje om mijn enkel? Ja, dat was weer even nodig! De tweede dag van de vakantie was deze dame zo slim om zich te verzwikken! En met die benen van mij weet je het dan wel.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)