maandag 9 december 2013

Adventssjaal 2013 (3)

Hier wil ik jullie mijn vorderingen van de sjaal laten zien.

Toen ik met dag 3 bezig was ging ik eens aan het rekenen hoeveel bollen ik nodig had... Ik vond nl. dat ik wel erg snel met de volgende bol moest beginnen... Ik keek eens wat beter op het etiket en ja hoor.... Marian had zich weer eens 'verrekend'.... Ik was in de veronderstelling dat ik bolletjes van 50 gram had, bleken het bolletjes van 25 gram te zijn!! Ik diezelfde week nog weer naar de winkel getogen om nog een voorraad bij te halen.... wat bleek? Er was niet genoeg voorraad met hetzelfde verfbad... Tja, ik had twee opties: òf helemaal opnieuw beginnen, en dan met een andere kleur en genoeg bollen van hetzelfde verfbad, òf 'mengen' met een andere kleur. Zoals jullie zien heb ik voor de laatste optie gekozen.....

Wat vinden jullie er van?
Adventssjaal 2013 dag 4

Adventssjaal 2013 dag 5

Adventssjaal 2013 dag 6
Bij dag 6 heb ik behoorlijk zitten 'klungelen' met de 2 averecht samenbreien die je dan in de achterste lus moest insteken..... Maar na wat hulp gevraagd te hebben ben ik er toch wel uitgekomen.
Adventssjaal 2013 dag 7
Dag 7 vond ik wel leuk, alleen lastig met die 3 steken samenbreien.... Niet moeilijk, beetje lastig.
Adventssjaal 2013 dag 8

Zoals op de laatste foto te zien is ben ik nu halverwege dag 8! Deze vind ik persoonlijk erg leuk om te breien.
Vaak ben ik halverwege het patroontje en dan 'valt het kwartje' en begrijp ik het patroon helemaal. Dat vind ik het leuke aan deze sjaal.
Ik doe er ook wel ideetjes op voor mijn lapjesdeken....

Oh ja, de patroontjes lees ik allemaal van het blog van Anna (klik hier)
En jullie dames, hoe gaat het met jullie sjaal? Ik ben heel benieuwd!!

Groetjes,
Marian.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)