maandag 16 juni 2014

Hoe gastvrij zijn we eigenlijk?

Gister was het in ons landje Vaderdag!
Hoe heerlijk als je kinderen mag hebben die daar een klein feestje van maken!!
Ik merk gewoon aan mezelf dat ik daar nog zo van kan genieten!!

Moederdag was hier al een heel leuke dag, maar gister was voor ons een dubbel feestje! Het was nl ook onze trouwdag!
Zaterdag ging onze dochter alleen de stad in om iets te kopen! Ze bleef uren weg en deed heel geheimzinnig toen ze weer thuis kwam. Ik mocht ook niet kijken, want het vaderdagkado en het kado voor onze trouwdag zat in één tas!
Om de spanning wat op te voeren zei ik dat ik razend nieuwsgierig was natuurlijk! Maar nee, ze hield haar mond dicht!

Later gingen zoon en dochter samen weg om een kado te halen. Dat was een aardige aanslag op hun zakgeld, maar -aldus puberzoon- voor het goede doel moet je wat overhebben. "Als je zelf wat uitgeeft dan loont dat zichzelf weer als je zelf eens wat op je verlanglijstje hebt staan"...... Nou vráág ik je!!?? Hoe bedenk je het hè?

's Avonds zaten ze met elkaar maar te melken over hoe gastvrij iemand kon zijn. Volgens puberzoon leek het er hier af en toe nergens op!!

Als er iemand aan de deur staat, doe je dan open of niet? Tja, normaal gesproken wel natuurlijk!!

Nou, dat maak ik hier wel anders mee, was het commentaar!
Dat klopt! Onze bel aan de voordeur doet het soms wel en soms niet. Af en toe vind ik dat wel makkelijk, gewoon omdat je dan niet voor elke postzegelvrager naar de deur hoeft te lopen. En collectes, die altijd onder het eten aan de deur komen, kun je al dan niet 'horen'....

Maar, het kan ook zijn dat er iemand aan de deur staat die je een hele tijd niet meer hebt gezien en die dan bij wijze van verrassing eens aan je deur komt! Als je dan de bel niet hoort en degene die aan de deur staat hoort wel geluid vanuit het huis, dan staat het niet echt gastvrij om de deur dicht te laten!! 
Tja, het is me pas overkomen...... Daar baalde ik natuurlijk wel van, maar aan de andere kant ben ik niet zo gespitst op die bel, want het is hier in de regio eigenlijk meer uitzondering dan gewoonte dat mensen aan de bel komen! De meeste lopen gewoon achterom! Maar dat wist diegene die toen vergeefs aan de bel stond natuurlijk niet!!

Onze pakketbezorger van de post weet al dat onze bel het -meestal- niet doet en bonst dan effe lekker op de deur, of, als ik niet voor ontvangst hoef te tekenen, laat het gewoon voor de deur staan!

Nou goed, daar ging het zaterdagavond dus geregeld over. Eigenlijk was ik het wel een beetje zat, maar jullie weten vast ook wel dat pubers heerlijk kunnen 'doorzeuren'..... Dus ik slikte manmoedig mijn ergernis in!

Later op de zaterdagmiddag kreeg ik nog een prachtig boeket!!
Het kostte me nog moeite genoeg om er een geschikte vaas voor te vinden!!
Dat was het 'dankjewel voor al die fijne jaren samen' van mijn lief!

En toen gister, vaderdag!
Kijk eens wat papa kreeg?

En wat dochter voor mama's trouwdag had gekocht? "Omdat u ALTIJD wel koffie lust"!!

En wat de kids sámen voor ons hadden gekocht?
Tja, omdat jullie toch zo ECHT gastvrij zijn, werd er bijgezegd!!
Kijk, nu snapten we het 'gezeur' over dat gastvrij zijn eindelijk.......

Al met al hadden we een heel fijne dag met elkaar!! En wilde ik jullie er even van laten meegenieten!!
En dan nu maar eens zien dat ik de kleren aan m'n lijf krijg en de was opgevouwen (en gestreken??) in de kast krijg.....

Hoe was jullie weekend?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)