dinsdag 17 juni 2014

Effe zeuren....

Soms heb je van die dagen dat er niets zinnigs uit je handen komt.....
Eerst al eens treuzelen met douchen en aankleden.... 
Nog maar eens een kopje koffie.....
Je sleept je naar de winkel, want je ziet dat je koelkast akelig leeg is.....
Als je terugkomt laat je de boodschappen eerst een uur 'opwarmen' op de keukenmat....
Je neemt nog maar eens een kopje koffie.....
Je zucht eens diep en gaat dan toch die boodschappen maar opruimen.....
Je hebt dan al zó veel gedaan....
Effe zitten.....
Je prutst wat aan je handwerk dat er nog ligt van de vorige avond...
Geen bevrediging!
Je kijkt of er nog een wasje in de machine moet, zucht eens diep omdat er ALTIJD wel wat te wassen is... Foetert wat omdat je weet dat er boven ook nog iets ligt wat ook eigenlijk gelijk meegewassen moet worden... Je sleept je de trap op, vindt vervolgens nog niet-opgemaakte bedden..... Foetert er nog eens lekker op los terwijl je ze even recht trekt.... gaat met een arm vol vuile was, schoenen, sportkleding, loombandjes, lege tandpastatube, papieren (hoe komen ze daar eigenlijk?) naar beneden en foetert nog even lekker door!
Kortom: het wil gewoon niet!!

Oh, ja, wat eten we vandaag? 
Heb ik nog wat in huis? Want ja, in de winkel was je natuurlijk niet zo slim om daar al aan te denken... O, er zit nog een rollade in de vriezer.... Er liggen nog een paar verdwaalde aardappels (van hoeveel weken terug ook al weer?) in de kelder.... Je oog valt op een pot met groente... Nou, ook weer geregeld.

Nou, dan moet je toch nodig nog weer eens een leutje nemen!!
Hè, hè, wat ben ik al druk geweest!!! Nu mag ik toch wel even pauze!

Het handwerkje waar je vanmorgen al aan had zitten prutsen staat je in eens tegen....
Je gaat wat op internet surfen....
En dan kom je iets tegen wat je toch echt EERST moet proberen!!
Je bestudeert de beschrijving eens....
Moet te doen zijn.....

Heb ik nog iets waar ik het mee kan proberen?
Foto's maken lukt natuurlijk ook niet... De zon schijnt natuurlijk net als je foto's wilt nemen....
2e poging....
Deze kleuren lijken er beter op!!
Het is de Ezra van de Wibra!

En zo sleep ik me de dag wel door.....
Heb het inmiddels weer aan de kant gegooid, want nu weet ik hoe het moet!! Einde uitdaging??!!

Bah, ik heb gewoon een hekel aan mezelf vandaag!
Herkennen jullie je in dit verhaal? Of ben ik de enige abnormale ziel die hier mee rondloopt?
Ik kan me er maar niet toe zetten om iets NUTTIGS te gaan doen! En dat terwijl mijn huis schreeuwt om SOP !!! STOFZUIGER !!!! STOFDOEK !!!! SCHONE BEDDEN !!!!
En wat doe ik?
IK DOE HELEMAAL NIETS!!!!!!!!
Wat een vervelend mens ben ik toch!!

Maar diep in mijn hart kan ik het wel verklaren: de dag komt dichterbij dat mijn moeder geopereerd gaat worden... ze krijgt dus echt een nieuwe heup!! En daarna wil ze graag bij mij revalideren..... Heel fijn en heel lief allemaal, maar hoe moet ik het volhouden? En dàt wil ik nu juist voor mama verborgen houden!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)