maandag 2 juni 2014

Vierkant filethaken

Een vierkant filetkleedje haken vanuit het midden....
Ik had het ooit ergens gezien en dacht dat het simpel was....
Nou ja, filethaken is op zichzelf natuurlijk niet moeilijk, dus waarom niet vanuit het midden beginnen? Het leek zo makkelijk!

Ik begon met de magische ring en ging van daaruit proberen een vierkant te haken. Dat moest toch kunnen dacht ik. Tenslotte haken we granny's ook vanuit die ring.....
Nou, niet dus! Het werd een ovalig vierkant.... Uithalen dus maar weer.... Iets meer lossen opgezet en een rondje van gemaakt. Van daaruit gewoon begonnen zoals je zo ongeveer met granny's doet. Ja, het werd vierkant....
Ik had geen patroon en haakte dus uit de losse pols..... Vond het wel leuk om er soort blaadjes op de hoeken van te maken....
Het leek wel aardig... totdat ik het eens plat op de tafel wilde leggen..... Nou, toen was het net een kerst ster.... Ach, dacht ik, gewoon een paar toeren met alleen maar open hokjes en dan komt het vast goed. 


Het leek ook goed te gaan......
Dus.... toch maar iets van een blokje er in, dat leek me wel leuk.....

Niet te vaak op de tafel gelegd natuurlijk.... Waarom zou je toch controleren? 

Dom dom dom!!!


Want kijk eens......
een bobbelig resultaat!

Ach.... beetje opstrijken en dan komt dat vast wel goed!!
Nou, niet dus.
Wat nu?
Toen we vorig jaar een nieuw tuinset kochten en ook nieuwe kussens op de stoelen deden heb ik de oude bewaard. Waarom? Ach geen verklaring voor. Zaterdag wilde mijn man ze uiteindelijk toch maar wegdoen. Ho, zei deze dame, 1 wil ik er bewaren, dat lijkt me nog wel eens handig.... 
1 bewaren en de rest weg? Wat is dat nou voor onzin.
Nee, dat is geen onzin, want...... daar kon ik, dacht ik, een heleboel granny's tegelijk opspannen en dan waren ze allemaal tegelijk klaar! Ik heb nl nog een idee voor een grannykleed ergens in mijn achterhoofd liggen.... En je kan maar goed voorbereid zijn, toch?

Nou, hup, dat kleedje in een sopje gedaan en..... jawel, opgespannen op mijn tuinstoelkussen!!!
Heeeel veeeeel spelden erin, en nu maar hopen dat het uiteindelijk toch goedkomt!!
Ik vrees echter het ergste.... Want ik haakte dit kleedje ook met garen wat daar waarschijnlijk niet zo heel erg geschikt voor is.....
Ik kwam deze bolletjes (4 stuks waarvan nu 2 verbruikt) tegen toen ik voor iemand ging zoeken of ik nog een bepaald soort garen in huis had. Waar ik het ooit voor bestemd had? Geen idee!!
Nou ja, ik moet maar zo denken: toch een projectje afgerond, hoe dan ook.
Als het helemaal niets wordt ben ik toch bezig geweest. En misschien kan ik er dan nog een ander blij mee maken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)