vrijdag 3 januari 2014

Crochet along 2014

Ook ik ga meedoen met de crochet along 2014!! Elke week een stukje haken moet volgens mij te doen zijn!

Pasgeleden las ik op de blog van Margaret (klik hier) over het kiezen van kleuren... Zij had een site gevonden waarop je via een plaatje je kleurenpalet kon bepalen. 
Ik ging eens op bezoek op bedoelde site klik hier  en vond het toch nog moeilijk om te kiezen.....

Lang heb ik gezocht op de site van design seeds.... er zijn daar zo veel mooie foto's die mij best wel aanspraken en uiteindelijk dus ook lang getwijfeld tussen deze twee plaatjes...  beide spraken mij aan qua kleurgebruik...frisse tinten       

desert hues    en uiteindelijk voor de laatste gekozen...... Daarbij garen uitgezocht en besteld. 
Ze hebben me beloofd dat dit 2 januari bij mij afgeleverd gaat worden. 
Ohhh, ik ben zo benieuwd hè? Want het is toch telkens weer een gok die je waagt! En zo spannend als je uiteindelijk je pakketje uit gaat pakken.....

Ik heb gekozen voor het garen COCKTAIL; 50% katoen/50% acryl en ga dit haken met naald nr. 4.
Dit garen heb ik al eerder mee gewerkt en vind het gewoon heerlijk weghaken. Het heeft wel iets weg van de Softtun van Scheepjes....

En of ik de uiteindelijke breedte ook ga maken die aangegeven wordt weet ik nog niet... Ik zit er over te denken om 'm wel wat smaller te maken, maar ben bang dat ik dat niet kan berekenen..... 

En ja, dan komt deze dame dus hopeloos in de knoei!! Heb ik de eerste dagen ook gehad bij de adventssjaal... Dag 1 t/m 3 kloppen ook niet helemaal qua verdeling. 
Daarna kwam ik er achter dat ik eigenlijk een extra kantsteek gebruikte... Telkens stond er: 3 recht breien aan het begin en eind van de naald. Dus dat deed ik heel netjes, maar dan deed ik wel eerst een kantsteek en daarna 3 recht.... En ja, dan kom je dus echt niet uit. Je komt gewoon chronisch 2 steken te kort. Later heb ik het doorgekregen en naar mijn breisel aangepast.... 
Ik weet wel dat ik -als ik een ander jaar daar nog eens mee mee zou doen- 'm nooit meer zo breed brei!! De helft vind ik te smal, dus ja, dat wordt dan nog wel een gepuzzel. Maar goed, dat duurt nog 11 maanden!!

Sorry als ik jullie verveel met mijn geklets over die sjaal, maar ik vond 't nog al een waagstuk voor mezelf om er aan mee te doen. Zo ook nu weer met dit haakproject....
Afijn, we zullen 't zien!!

En zoals jullie zien ben ik er nu echt klaar voor!! Heb er echt zin in!!

Trouwens..... in de doos zat als extra nog een mooi boek van scheepjes.... Even doorgebladerd, maar er staan leuke dingen in om te maken.... Mmmmm, dan word ik inwendig altijd zooo enthousiast en zou dan met van alles tegelijk willen beginnen, maar nee, stop zegt mijn verstand dan, eerst de andere dingen, dan pas weer wat nieuws!! Ik hoop dat ik naar mijn verstand blijf luisteren.......

P.S. dit blog had ik al gedeeltelijk geschreven, maar het wachten was dus gewoon op DE DOOS!!! Die is er nu!! Oh.... wat genieten van m'n bolletjes! Wel moet ik toegeven dat de geel en groen mij een klein beetje qua kleur tegenvallen, maar ik hoop dat het wel een mooi geheel gaat worden!!

Groetjes,
Marian




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)