donderdag 23 januari 2014

Deze week....

Deze week lijkt in het teken van "snel" te staan.....
Afgelopen dinsdag heb ik me 'uit de naad gehaakt' om nog snel wat in elkaar te flansen voor de vereniging van dochterlief..... Dat projectje is gelukkig tot een goed einde gebracht!! Nu maar hopen dat het zaterdag verkocht wordt!!

Op blogland heb ik diverse omhaakte potjes voorbij zien komen..... ook deze week zag ik nog bij Talitha dat ze een leuk potje voor haar 'rommeltjes' had gemaakt.... Denk... denk... mijn hersens protesteerden.... Ik vond het erg leuk geworden, maar toen ik eens naar mijn eigen crea-hoekje keek schaamde ik me wel!
Zeker gezien het feit dat ik voor dochterlief een snel-snel potje haakte.....
Want kijk eens hoe ik mijn rommeltjes bij elkaar houd?

Precies!! In een leeg bakje van franse magere kwark!!!
Moet ik me nu niet een klein beetje schamen?








Maar goed, vandaag - ik was in de veronderstelling dat het vrijdag was, dus dat viel achteraf weer een dag mee - kwam ik bij het opruimen van de kamer een uitnodigingskaart voor een feestje van onze dochter tegen.... Oeps, dacht ik, dat is vanavond al!! En dan nog wel een feestje voor een tweeling!! Hoe ga ik dat nu weer voor elkaar boksen? Meestal maak ik iets van papier of draad en stop daar een kleinigheidje in, plus wat contanten.... Maar.... hoe ga ik dat nu vandaag nog redden? En dan twee keer????
Agenda maar eens opengeslagen om te kijken of ik vandaag nog afspraken buiten de deur had, en toen zag ik dat het GELUKKIG nog maar donderdag was.... Tjonge, dacht ik, eerst die kamer maar eens een beetje toonbaar maken... Ondertussen was ik aan het bedenken wat ik voor de tweeling zou creëren... Al snel kwam ik op het idee om een klein tasje te haken... Tja, toch makkelijk als je daar een patroontje van hebt, dat haakt nog iets sneller. En per slot was ik deze week al creatief genoeg geweest, zo uit het vuistje weg.... Kwam ik (natuurlijk) bij Elizabeth deze schattige tasjes tegen... MET beschrijving!! Tralala... tijdens mijn koffiepauze maakte ik een eerste begin.... En zie daar... nummer 1 is klaar!!

Vanavond zal ik nummer 2 wel even maken... want echt, je hebt het zó  klaar!! Het bloemetje haken en erop zetten, als ook de draadjes wegwerken is bijna nog het meeste werk!!

Ik haakte dit met (mijn mislukte rode garen van de hexagons...) cocktail en op haaknaald nr 4,5!! Dat schiet ook nog een beetje op... Ik heb niet zoals ELizabeth 51 steken opgezet, maar 61 en ook een paar toeren meer (hoger) gehaakt.

Foto's maken met dit sombere weer valt niet mee....

Maar al met al heb ik niet veel aan mijn eigen geplande taken gedaan.... Morgen al weer nieuw 'huiswerk' voor de crochet along..... Maar mijn hersens kraken enorm over mijn hexagon kleed!! En ik denk dat ik het nu wel weet... maar ik laat het nog even 'op een laag pitje sudderen' zodat het goed kan 'garen'... en daarna zal ik jullie er weer over bloggen.

In ieder geval: IEDEREEN die erop gereageerd heeft, en een mening heeft achter gelaten, ik ben er SUPERBLIJ mee en heb er echt wat aan!! Maar...... uiteindelijk zal ik toch doen wat me zelf het beste lijkt!! Nogmaals: dank! Ik vind reacties altijd supergaaf om te lezen..... Ben ook altijd benieuwd wat anderen vinden.....

So long!!
Marian.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)