vrijdag 17 januari 2014

Hoezo: ik wil haken???

Ik heb al een paar keer geblogd dat ik van de 'breieritis' een beetje af wil.... Want haken is toch ook zo leuk!! De crochet along is maar een paar toeren per week, dus dat valt eigenlijk niet echt onder het fenomeen haken.... (ik bedoel het fenomeen: ik wil haken)....
Ik heb me de laatste tijd heel erg bezig gehouden met de lapjesdeken.... Dat moge duidelijk zijn, als je tenminste mijn blogberichten van de laatste week hebt gezien..... Ik geloof dat ik bijna alleen maar lapjes heb gepubliceerd.....

Denken jullie nu echt dat ik alleen maar brei?
Lekker mis!!

Tussen de bedrijven door heb ik de haaknaald toch wel een beetje warm gehouden hoor..... Wel niet zo als ik eigenlijk zou willen, maar ik wilde ook eens een ruk aan die deken geven, vandaar dat ik dat een beetje naar voren had gehaald.... Maar nu wil ik het haken weer een beetje meer prioriteit geven.

Ondertussen ben ik wel wat gevorderd met mijn "vierkantjes van Corrie" (brocante sjaal okt. 2013),
en heb inmiddels besloten dat het er 20 moeten worden. Dan kan ik er een mooi kleedje van maken.... Er komt ook nog een mooie rand omheen... Kijk maar eens bij Corrie, zij heeft er een sjaal van gemaakt.... Zó mooi!!!


Ik heb er inmiddels 10 af, dus moet nog wel even, maar het vordert toch. Voor de aanstaande kerstdagen is dit project wel voltooid!!! (mag ik toch aannemen)

Verder was ik ook nog met hexagons aan het haken... elke keer een paar.
Die heb je in een mum van tijd gehaakt. Het is een vrij groot project, omdat ik er in eerste instantie een kleed voor de vloer van wilde maken. Het blijft wel een kleed in wording (hoop het wel af te maken hoor), maar of het nu op de vloer (onder de tafel bij de bank) komt, of dat het gewoon een sierkleed over een stoel of tafel wordt, daar ben ik nu niet meer helemaal zeker van. Maar het wordt wel een kleed, dat is een ding dat zeker is. De basiskleuren (hoofdkleuren: donkerbruin, taupe, beige met een beetje rose) voor het kleed had ik al lang,
maar was nog aan het dubben met welke kleur ik de hexagon om zou haken en ook nog met welke kleur ik ze dan aan elkaar zou haken.

Het idee hiervoor had ik gezien op haakkamer7. Deze hexagons haak ik ook met hetzelfde garen als waar ik mijn crochet along mee maak, wat dat bevalt met gewoon heel goed!! Echt een aanrader!!

Nu had ik deze week een aantal kleuren besteld en heb ze eens een poosje rond mijn 'kleed' gelegd en ik geloof dat ik er uit ben!
Ik ga met de donkerrode omhaken en met de gele aan elkaar haken.... Wat vinden jullie? Het kan nog veranderen...... ik sta open voor goede tips! Kleuren kiezen vind ik soms gewoon een ramp!! Ik heb al een beste stapel,
maar volgens mij ben ik nu zo'n beetje op de helft.... dus nog aardig wat te gaan...... Het hoeft ook niet morgen al af te zijn....


Maar je begrijpt nu misschien wel dat ik mezelf de vraag stel: wat zeur ik toch met mijn: ik wil HAKEN???? 

Genoeg projectjes die daarom vragen...., toch??

Ook zit ik nog te twijfelen of ik mee zal doen met "een randje per week"... Ik vind het zo leuk en mooi hè, maar het is al zo'n kleine 15 jaar geleden dat ik geborduurd heb.... Ik geloof dat het 'geboorte-schilderij' van puberzoon het laatste was.... Het kriebelt me wel moet ik zeggen.... Maar ik weet het nog niet zeker... Dat is werk wat ik overdag moet doen, omdat het voor mijn ogen waarschijnlijk bij lamplicht niet kan zien.

Maar straks eerst maar eens kijken of Terray al het nieuwe 'huiswerk' heeft opgegeven.... ;-)

Tot later!!
Groetjes,
Marian


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)