donderdag 2 januari 2014

Filethaken

Dag lieve mensen!!

Allereerst wil ik jullie allemaal een gelukkig, gezond en creatief 2014 toewensen!!

Als ik zo in mijn stoel zit en bezig ben met mijn dingetjes denk ik vaak wat ik op mijn blog zou willen vertellen. 

Dan heb ik altijd hele verhalen die ik wil maken, maar helaas... als ik dan achter mijn computer zit zijn alle verhalen/wederwaardigheden weer helemaal weg.... foetsie!! Eigenlijk, bedenk ik dan, zou ik moeten 'schrijven' als ik daarvoor 'de geest' heb!! Maar ja, altijd als ik dat constateer kan ik wel weer een 'smoes' bedenken om dat toch vooral nog niet te doen.... bijvoorbeeld omdat er op dat moment net iemand anders van ons gezin achter de computer zit, of omdat ik net eerst even dat ene even wil afmaken, of omdat ik eerst even wil koffie drinken, of, of, of.....
Is dit herkenbaar?

Afgelopen maand was ik erg druk met "de sjaal"!! Gelukkig is hij af!! En zelfs nog binnen het tijdsbestek dat ik daarvoor 'gereserveerd' had!! Ik vind dat ik een klein schouderklopje heb verdient!!

Maar wel heb ik bij mezelf geconstateerd dat ik nu wel weer even genoeg heb van de breieritis.... Dus heb ik mijn haaknaalden maar weer eens opgewarmd, en zie hier,
mijn eerste filethaakwerk!!
Het patroontje heb ik ergens in een vergeten hoekje gevonden... Ik had het bewaard omdat er zo'n mooi ovaal tafellopertje op stond dat ik ooit nog eens wilde maken.... Maar dat moet dan eigenlijk met dun garen en haaknaald 1,5 of 2.... Daar moet ik nog maar eens over nadenken...
Het kleedje dat nu op de tafel ligt
heb ik gehaakt van Catania fine met haaknaald 3.... Ik denk dat als je het met dat dunne garen haakt en dan haaknaald 1,5 of 2 het nog iets fijner over zal komen... Maar ik vind het toch wel mooi geworden.... Alleen zouden de hokjes van mij wel wat strakker mogen. Misschien niet goed genoeg opgespannen?

En ja, ook ik ga meedoen met de crochet along 2014, maar daarover ga ik een andere keer bloggen. Ik zit nl. met smart op mijn zending garen te wachten!! Ben zo benieuwd hoe de kleuren die ik uitgezocht heb in het echt zullen zijn!!

Enne... denken jullie nog aan mijn give-away? Over 2 dagen trek ik de winnaar!!

Groetjes,
Marian.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)