woensdag 8 januari 2014

Vorderingen van deze week

Het mag gerust gezegd worden, ik vind het blog van Elizabeth / busybessy een mooi en inspirerend blog! Ik heb -voor mijn gevoel- al veel van haar geleerd, veel patroontjes van haar geleend/gebruikt/verwerkt. Dat geeft mij een fijn gevoel.
Zo heb ik ook met verwondering gezien hoe zij zich aan de haar gemaakte planning houdt toen ze er achter kwam dat ze met wel heel veel dingetjes bezig was en er eigenlijk niet goed overzicht meer over had hoe ze daar nog ooit 'door' kwam. Elke week plaatst ze daar een overzicht van, en laat ze zien wat ze zoal heeft gedaan en hoe ze zich aan haar planning probeert te houden.
Het was voor mij een soort 'voorbeeld-gedrag' wat ik absoluut niet van plan ben te gaan kopiëren, maar wel als soort voorbeeld ga gebruiken. Hoe lang ik dat vol ga houden weet ik niet, maar ik heb tot nu toe over deze week een goed gevoel.

Ik heb eens gekeken wat ik zoal aan 'onderhandenwerken'(OHW) had liggen en kwam tot de ontdekking dat dit ook best veel was.... Dus: lijstje gemaakt met wat 'moet' en wat 'mag'.

Let op, hier komt tie:

  • crochet along 2014
  • col give away breien (2x!!)
  • kussens 
  • lapjesdeken
  • placemat (vierkantjes van Corrie / alsikthuisben)



Ik heb -nog- niet alles gefotografeerd, maar kijk eens hoe ver ik toch al ben!

Al heel lang zitten wij in de kerk op kussens die die naam eigenlijk niet meer verdienen... het zijn gewoon twee lapjes stof die op elkaar zitten... Maak nu eens nieuwe! Ja, doe ik. Maar nee, Marian deed het gewoon niet. Maar toen ik dus echt eens ernstig met mezelf in onderhandeling kwam vond ik toch dat dit prioriteit had. En wat was het nu voor werk? Het randje wat ik nog snel even haakte erop zetten was nog het meeste werk.
Helaas had ik maar 3 stukken schuim en ook voor 3 kussens genoeg. Dus dat wordt nog weer een keer struinen op de markt en dan de rest (nog 3 of 4 kussens) maken. Maar puberzoon verzekerde dat 'mannen niet op een geborduurd randje gaan zitten of dat in de rug hebben, dat is voor, ja let wel, wijven en oude taarten'. Nou, dank je wel, daar kun je het dan weer mee doen.
Dus kan dit item nog niet echt van het lijstje af, maar wel naar beneden verplaatst, want ik heb er aan gewerkt en kan nu gewoon even niet verder.


De crochet along 2014 heb ik ook de eerste twee toeren van gehaakt! Eerst twee keer over gedaan omdat ik halve stokjes gruwelijk verkracht heb door er een soort dubbele vaste of zo iets van te maken. En later kwam ik nog weer 3 steken te kort..... Maar goed, ik wacht nu op de volgende 'opdracht'. Dus ook deze van het lijstje afgewerkt.

Het project give away waarin ik een opdracht heb om 2 collen te breien schiet ook op! Ik kan en wil er niet te veel over zeggen, alleen dat de breinaalden gloeiend heet zijn.








Nou, eens kijken, wat hadden we nog meer?
Oh ja, de vierkantjes van Corrie... Daar had ik snode plannen mee voor de afgelopen kerstdagen... Helaas is dat allemaal iets anders gegaan doordat ik niet fit was en de adventssjaal me 'op m'n nek' zat.

Ik weet wel dat ik er geen placemats meer van maak, maar waarschijnlijk een vierkant/rechthoek voor het midden van de tafel als we 'op sjiek' gaan... en met gasten eten... Inmiddels zijn er wel een paar vierkantjes weer bijgekomen....

En dan de laatste: mijn lapjesdeken!!
Toen ik gisteravond weer een lapje klaar had
en deze onder het vaatdoekje opspande dacht ik: ik moet toch eens kijken of ik ze allemaal al wel geplaatst heb!
even een tipje optillen voor de nieuwsgierigen...

Nou, dat bleek dus niet zo, vandaar dat ik nu deze nog even plaats: 
Het is wederom een patroontje van Elizabeth, en de beschrijving vind je hier Zij heeft het Zigzagpatroontje genoemd. Ik weet nog -het is nl al even geleden dat ik 'm produceerde, dat ik het mooi, maar lastig vond om te breien!
En...... ik heb al weer een nieuwe opzet voor het volgende lapje hoor!!!



Al met al ben ik tot nu toe niet ontevreden!!
Maar ik moet nog wel even shoppen voor de col van Lizette...... dat wil ik vandaag doen. En............ ik verwacht een pakketje van Jeanet (blij dat ik brei) uut Zeeland!! Maar daarover een andere keer meer.

Tot later dan maar!

Oh ja, Elizabeth, ik heb mijn gedachten nog eens over jouw rand van de meebreideken laten gaan omdat je het gewoon echt niet leuk vindt om te doen. Misschien is dit wat? Je hebt wel eens geblogd dat je zo graag in de schemering een makkelijk breiwerkje onderhanden hebt zodat je lekker kunt relaxen (volgens mij schreef je dat toen je de achterkant van je mooie kussen breide), is het geen idee om dan aan je rand te breien? Je hebt inmiddels wel zo vaak het patroontje herhaald dat je dat wel met je ogen dicht kunt breien....
Enne... dat opschrijfboekje was een gouden tip!! Dank je wel.

Groetjes,
Marian


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Meest bekeken in dit blog.....(Top 5)